• Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije


  Postavi kao početnu  I  Dodaj u Favorites
    

STATUT OPĆINE PUČIŠĆA Ispis E-mail
novost






Na temelju članka 29. Statuta Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća 4/09, 1/13, 5/13 i 6/13) Općinsko vijeće Općine Pučišća na svojoj 5. sjednici održanoj dana 20. prosinca 2013. godine utvrdilo je pročišćeni tekst Statuta Općine Pučišća.

Pročišćeni tekst Statuta Općine Pučišća obuhvaća Statut Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća br. 4/09) te njegove izmjene i dopune objavljene u Službenom glasniku Općine Pučišća br. 1/13, 5/13 i 6/13 u kojima je naznačeno vrijeme njegova stupanja na snagu.


STATUT OPĆINE PUČIŠĆA

(pročišćeni tekst)


Članak 1.


Ovim Statutom podrobnije se uređuje samoupravni djelokrug Općine Pučišća, njena obilježja, javna priznanja, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave u zemlji i inozemstvu, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, oblici konzultiranja građana, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Pučišća, način obavljanja poslova, mjesna samouprava, imovina i financiranje Općine te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Pučišća.


Članak 2.


Općina Pučišća je jedinica lokalne samouprave.

Naziv Općine je Općina Pučišća

Sjedište Općine je u Pučišćima.

Općina Pučišća je pravna osoba.

Članak 3.


Općina Pučišća obuhvaća područja naselja Gornji Humac, Pražnica i Pučišća.


Članak 4.


Granice Općine Pučišća idu rubnim granicama katastarskih općina: Gornji Humac, Pražnica i Pučišća osim na predjelu Podsmrčevika koji predio se nalazi u katastarskoj općini Gornji Humac, a pripada Općini Selca kako je opisano i prikazano u Odluci o promjeni granice između Općine Pučišća i Općine Selca.

Granice Općine mogu se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.


Članak 5.


Općinsko vijeće, općinski načelnik i jedinstveni upravni odjel Općine Pučišća imaju svoje pečate.

Opis pečata, način njihove uporabe i čuvanja uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.


Članak 6.


Općina Pučišća ima grb i zastavu.

Grb Općine Pučišća je likovno riješen tako da sadrži štit crvene boje u kojem se nalazi 13 srebrnih/bijelih kula (3,2,3,2,3)

Zastava Općine Pučišća je omjera duljine i širine 1:2, bijele boje sa žuto obrubljenim grbom Općine u sredini.

Način uporabe i čuvanja grba i zastave utvrđuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća u skladu sa zakonom i ovim Statutom.


Članak 7


Dan Općine Pučišća obilježava se 30. rujna na blagdan Sv. Jeronima.


JAVNA PRIZNANJA

Članak 8.


Oćinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine Pučišća, a poglavito za osobite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.

Javna priznanja Općine Pučišća dodjeljuju se pod uvjetima i na način propisan posebnom odlukom.


SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

Članak 9.


Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka Općina Pučišća uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.


Članak 10.


Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji s pojedinim jedinicama lokalne samouprave kad ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.


Članak 11.


Radi promicanja zajedničkih interesa, Općina Pučišća se može udružiti u nacionalnu udrugu općina Republike Hrvatske i putem te udruge može, pod uvjetima utvrđenim zakonom, surađivati s odgovarajućim međunarodnim organizacijama i udruženjima jedinica lokalne samouprave.

Odluku o pristupanju nacionalnoj udruzi općina donosi Općinsko vijeće Općine Pučišća.


Članak 12


Općina Pučišća je samostalna u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom te podliježe nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Pučišća.


Članak 13.


Općina Pučišća u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelim i to osobito poslove koji se odnose na:

  • uređenje naselja i stanovanje,

  • prostorno i urbanističko planiranje,

  • komunalno gospodarstvo,

  • brigu o djeci,

  • socijalnu skrb,

  • primarnu zdravstvenu zaštitu,

  • odgoj i osnovno obrazovanje,

  • kulturu, tjelesnu kulturu i šport,

  • zaštitu potrošača,

  • zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,

  • protupožarnu zaštitu i zaštitu i spašavanje,

  • promet na svom području

  • održavanje javnih površina i nerazvrstanih cesta

  • ostale poslove sukladno posebnim zakonima.

Općina Pučišća obavlja poslove iz samoupravnog djelkruga sukladno posebnim zakonima kojim se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.



Članak 14.


Općinsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine iz članka 13. ovog Statuta prenesu na Splitsko-dalmatinsku županiju odnosno mjesnu samoupravu.

Općinsko vijeće može tražiti od županijske skupštine da se pojedini poslovi iz njezina samoupravnog djelokruga povjere Općini ako Općina osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.


Članak 15.


Poslovi državne uprave koji se obavljaju u Općini određuju se zakonom.

Troškovi obavljanja poslova državne uprave koji su preneseni na tijela Općine podmiruju se iz državnog proračuna.


NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU



Članak 16.


Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa zakonom i ovim Statutom.



Članak 17.


Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta

Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i Statutom.

Na temelju odredaba zakona i statuta raspisivanje referenduma može predložiti najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća, načelnik, 20% ukupnog broja birača i većina vijeća mjesnih odbora na području Općine.

Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća ili načelnik ili većina vijeća mjesnih odbora, Općinsko vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.

Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od ukupnog broja birača u Općini, Općinsko vijeće dostavit će zaprimljeni prijedlog središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od 8 dana od zaprimanja prijedloga. Središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od dostave utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga odnosno utvrditi je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača i je li referendumsko pitanje sukladno odredbama Zakona te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom vijeću. Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke.

Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum o pitanjima iz svog djelokruga.


Članak 18.


Odluka donesena na referendumu iz članka 17. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće, osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.



Članak 19.


Referendum se može raspisati radi opoziva načelnika i njegovog zamjenika u postupku propisanom zakonom.

Raspisivanje referenduma za opoziv načelnika i zamjenika načelnika može predložiti 20% ukupnog broja birača u Općini.

Općinsko vijeće raspisat će referendum za opoziv načelnika i njegovog zamjenika u skladu s člankom 17. stavkom 4. ovog Statuta.

Članak 20.


brisan



Članak 21.


Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:

  • naziv tijela koje raspisuje referendum,

  • područje za koje se raspisuje referendum,

  • naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati na referendumu,

  • obrazloženje akta ili pitanja o kojem se raspisuje referendum,

  • referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati te

  • dan održavanja referenduma.


Članak 22.


Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine Pučišća i upisani su u popis birača.



Članak 23.

Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili

drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom ili ovim Statutom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna trećina članova

Općinskog vijeća i načelnik. Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te rok u kojem se mišljenje treba dostaviti.

Mišljenje dobiveno od mjesnih zborova građana ne obvezuje Općinsko vijeće.



Članak 24.


Zbor građana saziva predsjednik Vijeća Mjesnog odbora, a ukoliko nije izabran predsjednik vijeća Mjesnog odbora, odnosno vijeće Mjesnog odbora zbor građana sazvati će predsjednik Općinskog vijeća.

Zbor građana saziva se u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.

Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je nazočnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.



Članak 25.


Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje pojedinog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegove nadležnosti.

Općinsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz prethodnog stavka ovog članka ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine.

Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima zahtjeva najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.


Članak 26.


Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Pučišća kao i na rad jedinstvenog upravnog odjela te na nepravilan odnos zaposlenih u upravi kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.

Na podnesene predstavke i pritužbe općinski načelnik i predsjednik Općinskog vijeća odnosno pročelnik jedinstvenog upravnog odjela dužan je odgovoriti u roku 30 dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.

Ostvarivanje prava iz stvka 1. ovog članka osigurava se uspostavljajem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe te neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Općine.


TIJELA OPĆINE


Članak 27.


Tijela Općine Pučišća su Općinsko vijeće i načelnik.


OPĆINSKO VIJEĆE


Članak 28.


Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga Općine Pučišća te obavlja i druge poslove u skladu s Ustavom, zakonom i ovim Statutom.

Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koji se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su načelnika.

Ako se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.


Članak 29.


Općinsko vijeće u okviru samoupravnog djelokruga:

- donosi Statut Općine

- donosi Poslovnik o radu,

- bira i razriješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,

- osniva radna tijela, bira i razrješuje članove tih tijela te bira, imenuje i razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili Statutom,

- donosi odluke o općinskim porezima, prirezima, pristojbama i naknadama te drugim prihodima od interesa za Općinu,

- donosi odluku o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine kada ona ima vrijednost koja sukladno zakonskim odredbama predstavlja nadležnost predstavničkog tijela,

- donosi proračun, odluku o izvršenju proračuna i godišnji obračun proračuna,

- donosi odluku o privremenom financiranju,

- donosi odluku o raspisivanju referenduma,

- donosi odluku o promjeni granice Općine

- donosi odluku o ustroju i djelokrugu rada jedinstvenog upravnog odjela Općine,

- osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje društvenih, gospodarskih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,

- donosi odluke o pristupanju nacionalnoj udruzi općina,

- odlučuje o prihvaćanju pokroviteljstva

- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,

- odlučuje o donošenju Prostornog plana uređenja Općine te o donošenju ostalih prostorno-planskih dokumenata

- donosi i druge odluke i opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Općinskog vijeća te obavlja druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug Općinskog vijeća.


Članak 30.


Općinsko vijeće ima predsjednika i prvog i drugog potpredsjednika.

Potpredsjednici se u pravilu biraju tako da se jedan potpredsjednik bira iz redova većine u Općinskom vijeću, a drugi iz redova manjine u Općinskom vijeću na njihov prijedlog.

Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća dužnost obavljaju počasno i za to ne primaju plaću.

Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.



Članak 31.


Predsjednik Općinskog vijeća:

  • zastupa Općinsko vijeće,

  • saziva i predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,

  • predlaže dnevni red Općinskog vijeća

  • brine o postupku donošenja odluka i drugih akata,

  • održava red na sjednici Općinskog vijeća

  • usklađuje rad radnih tijela Općinskog vijeća,

  • potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,

  • brine o suradnji Općinskog vijeća i načelnika,

  • brine o zaštiti prava članova Općinskog vijeća,

  • obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća



Članak 32.


Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jedanput u tri mjeseca.


Članak 33.


Općinsko vijeće ima jedanaest članova.



Članak 34.


Općinsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Općinskog vijeća.



Članak 35.


Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.

Općinsko vijeće o donošenju i promjeni Statuta, Poslovnika o radu Općinskog vijeća, proračuna i godišnjeg obračuna proračuna, izboru predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, odluke o raspisivanju referenduma, odluke o stjecanju i otuđenju nekretnina u vlasništvu Općine te odluke o preustroju osnovanih i osnivanju novih mjesnih odbora odlučuje većinom glasova svih članova, kao i u drugim slučajevima predviđenim zakonom ili drugim propisom.


Članak 36.


Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom donosi: Statut, odluke, preporuke, zaključke, naputke i druge opće akte te daje autentična tumačenja Statuta i drugih općih akata.

Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.


Članak 37.


Svi akti koje donosi Općinsko vijeće obvezatno se objavljuju u Službenom glasniku Općine Pučišća.


Članak 38.


Mandat člana Općinskog vijeća traje četiri godine.

Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.

Član Općinskog vijeća ima pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.

Član Općinskog vijeća nema obvezujući mandat i nije opoziv.



Članak 39.


Članu Općinskog vijeća prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:

  • ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije njezinog podnošenja,

  • ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,

  • ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju duljem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,

  • ako mu prestane prebivalište s područja Općine, danom prestanka prebivališta,

  • ako mu prestane hrvatske državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvtsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,

  • smrću.




Članak 40.


Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme trjanja mandat prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana Općinskog vijeća mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama zakona.

Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti član Općinskog vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti člana Općinskog vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti.

Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zajhtjeva.

Član Općinskog vijeća može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata jedanput u tijeku trajanja mandata.



Članak 41.


Član Općinskog vijeća ima prava i dužnosti:

  • sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,

  • raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,

  • podnositi prijedloge akata i amandmane na prijedloge akata,

  • postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,

  • postavljati pitanja načelniku i zamjeniku načelnika

  • sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i glasovati u radnim tijelima kojih je član,

  • tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti člana Općinskog vijeća od tijela Općine te s tim u svezi koristiti njihove stručne i tehničke usluge, a kako je to pobliže uređeno Poslovnikom Općinskog vijeća.

Član Općinskog vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednica Općinskog vijeća.

Član Općinskog vijeća je dužan čuvati tajnost podataka koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća.

Član Općinskog vijeća ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.


Članak 42.


Poslovnikom Općinskog vijeća iscrpnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava i dužnosti člana Općinskog vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.


RADNA TIJELA


Članak 43.


Radna tijela Općinskog vijeća su:

  • Povjerenstvo za izbor i imenovanja

  • Mandatno povjerenstvo.


Članak 44.


Povjerenstvo za izbor i imenovnja predlaže:

  • izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća

  • izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća

  • imenovanje i razrješenje drugih osoba određenih Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća.


Članak 45.


Mandatno povjerenstvo:

  • na konstituirajućoj sjednici obaviještava Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabrnih članova Općinskog vijeća temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,

  • obaviještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na dužnost člana Općinskog vijeća te o zamjenicima koji umjesto njih počinju obavljati dužnost,

  • obaviještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata člana Općinskog vijeća i o zamjenicima koji umjesto njih počinju obavljati dužnost,

  • obaviještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata člana Općinskog vijeća,

  • obaviještava Općinsko vijeće o prestanku mandata člana Općinskog vijeća kad se ispune zakonom predviđeni uvjeti.


Članak 46.


Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi s pitanjima koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.

Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.


NAČELNIK


Članak 47.


Načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti.

Mandat načelnika traje četiri godine.

U obavljanju izvršne vlasti načelnik:

- priprema prijedloge općih akata,

- izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,

- utvrđuje prijedlog proračuna Općine,

- upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine,

- odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 % iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom, a ako je ta vrijednost manja od 70.000 kuna tada može odlučivati najviše do 70.000 kuna, a ako je ta vrijednost veća od 1.000.000 kuna tada odlučuje najviše do 1.000.000 kuna ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina te raspolaganje ostalom imovinom planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonom,

- imenuje i razrješuje predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojih je osnivač Općina, osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno,

- upravlja prihodima i rashodima Općine,

- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobma u većinskom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina,

- donosi plan prijama u službu u jedinstveni upravni odjel Općine i daje prethodnu suglasnost za raspisivanje natječaja i zapošljavanje u ustanovama kojih je osnivač Općina,

- utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,

- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća i zakonom,

- organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara,

- usmjerava djelovanje jedinstvenog upravnog odjela u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave ako su preneseni Općini,

- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,

- obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.


Članak 48.


Načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu.


Članak 49.


Načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 30. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.

Općinsko vijeće može osim izvješća iz stavka 1. ovog članka od načelnika tražiti izvješća o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga prema postupku utvrđenom odredbama Poslovnika o radu Općinskog vijeća.



Članak 50.


Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis. U tom slučaju načelnik će donijeti odluku o obustavi općeg akta u roku od 8 dana od dana donošenja općeg akta. Općinski načelnik ima pravo zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke u općem aktu.

Ako Općinsko vijeće ne otkloni uočene nedostatke načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Splitsko-dalmatinskoj županiji i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta.

Načelnik ima pravo obustaviti od primjene akt Vijeća mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.


Članak 51.


Načelnik ima zamjenika koji zamjenjuje načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti na temelju Odluke o zamjenjivanju načelnika u slučaju spriječenosti obavljanja načelničke dužnosti koju donosi načelnik.

Ukoliko je načelnik odsutan ili spriječen obavljati dužnost načelnika, a nije u mogućnosti donijeti Odluku iz stavka 1. ovog članka navedenu odluku donijeti će Općinsko vijeće.

Odlukom o zamjenjivanju načelnika u slučaju spriječenosti obavljanja načelničke dužnosti obvezno se utvrđuje da su nastupile okolnosti za zamjenjivanje načelnika, datum kada zamjenik načelnika počinje zamijenjivati načelnika, ovlasti načelnika koje prelaze na zamjenika načelnika i opseg ovlasti.

Zamjenik načelnika može biti obnašatelj dužnosti načelnika ako je mandat općinskog načelnika prestao nakon isteka dvije godine mandata pod uvjetima utvrđenim zakonom.

Zamjenik iz stavka 4. ovoga članka koji obnaša dužnost načelnika ima sva prava i dužnosti načelnika.



Članak 52.


Načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.

Zamjenik načelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa načelnika.


Članak 53.


Načelnik i zamjenik načelnika dužnost mogu obavljati profesionalno.

Načelnik i zamjenik načelnika dužni su u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest jedinstvenom upravnom odjelu Općine Pučišća o tome hoće li dužnost na koju su izabrani obavljati profesionalno.


Članak 54.


Načelniku odnosno njegovom zamjeniku mandat prestaje po sili zakona u slučajevima propisanim posebnim zakonom.

Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu RH o prestanku mandata načelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za novoga načelnika u slučajevima propisanim zakonom.



Članak 55.


Načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati putem referenduma na način utvrđen zakonom.

Referendum za opoziv ne može se raspisati samo za zamjenika načelnika.

Referendum za opoziv načelnika i njegovog zamjenika ne smije se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih izbora ni ranije održanog referenduma za opoziv, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za načelnika.



OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA



Članak 56.


Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Pučišća sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.



Članak 57.


Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Općini Pučišća imaju pravo:

  • predlagati tijelima Općine Pučišća mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini Pučišća uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značenja za nacionalnu manjinu,

  • isticati kandidate za dužnost u tijelima Općine Pučišća,

  • biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati Općinsko vijeće, a tiče se položaja nacionalne manjine.


Članak 58.


Načelnik je dužan u pripremi prijedloga općih akata od vijeća nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih manjina osnovanih za područje Općine Pučišća zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.



Članak 59.


Na području Općine Pučišća pripadnici nacionalnih manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave nacionalne manjine.

Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu Općine Pučišća isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za nacionalnu manjinu.



Članak 60.


Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje nacionalne manjine i to:

  • u sastavu svojih pečata i žigova,

  • u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u kojima imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama i

  • u zaglavljima službenih akata koje donose.






Članak 61.


U svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu može se izvoditi himna i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.

Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme nacionalne manjine obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.




Članak 62.


Općina Pučišća u skladu s mogućnostima financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.

Općina Pučišća osigurava sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina i pripadnika nacionalne manjine.



UPRAVNA TIJELA


Članak 63.


Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine utvrđenih zakonom i ovim Statutom te obavljanje poslova državne uprve koji su preneseni na Općinu ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.

Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje načelnik.


Članak 64.


Jedinstveni upravni odjel samostalno obavlja poslove u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je načelniku.




Članak 65.


Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu Općine.



MJESNA SAMOUPRAVA


Članak 66.


Građani Općine Pučišća imaju pravo osnovati mjesne odbore radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad.

Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih naselja ili za dio većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu cjelinu.


Članak 67.


brisan

Članak 68.

Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora i teritorijalni preustroj već osnovanog mjesnog odbora mogu dati:

  • najmanje 20 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se traži osnivanje mjesnog odbora,

  • udruga građana čiji broj članova čini 20 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se traži osnivanje mjesnog odbora

  • načelnik,

  • predsjednik Općinskog vijeće,

  • 1/3 članova Općinskog vijeća.

Prijedlog iz stavka 1. ovog članka podnosi se u pisanom obliku.

Prijedlog iz stavka 1. ovog članka kojeg podnose građani treba sadržavati ime i prezime, JMBG i potpis svih podnositelja prijedloga.

Prijedlog iz stavka 1. ovog članka kojeg podnose udruge treba sadržavati: izvod iz registra za udrugu, ime i prezime i JMBG članova udruge.


Članak 69.


Načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.

Po prijedlogu koji nije podnesen u skladu s odredbama zakona i statuta neće se postupati.

Pravovaljani prijedlog načelnik upućuje Općinskom vijeću koje odlučuje o njemu većinom glasova svih članova.


Članak 70.


Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora treba sadržavati podatke o:

- predlagaču za osnivanje mjesnog odbora,

- nazivu mjesnog odbora, njegovom području i sjedištu,

- osnovnom djelokrugu mjesnog odbora

- mogućim izvorima sredstava mjesnog odbora.



Članak 71.


Sredstva za obavljanje poslova iz djelokruga mjesnih odbora osiguravaju se u proračunu Općine, doprinosom građana i drugih donatora.

U općinskom proračunu može se predvidjeti obveza ustupanja dijela općinskih sredstava mjesnom odboru za one poslove koje mu je Općina povjerila iz svog samoupravnog djelokruga.

Članak 72.


Tijela mjesnog odbora jesu: Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.

Vijeće mjesnog odbora ima 7 članova.

Mandat članova Vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.


Članak 73.


Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.

Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran građanin koji ima biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora čije se vijeće bira.

Članovi vijeća mjesnog odbora biraju se na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, razmjernim izbornim sustavom. Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora uređuje Općinsko vijeće općim aktom odgovarajućom primjenom odredaba zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.

Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće.



Članak 74.


Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava većinom glasova svih članova Vijeća bira predsjednika Vijeća na vrijeme od četiri godine.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenijeti iz djelokruga Općine odgovara općinskom načelniku.


Članak 75.


Vijeće mjesnog odbora radi rasprave o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog značenja može sazivati mjesne zborove građana.

Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.

Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili član Vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće.


Članak 76.


U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati zakona i ovog Statuta.

Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja načelnik koji može raspustiti Vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši odredbe Statuta, pravila mjesnog odbora ili ne obavlja povjerene mu poslove.


Članak 77.


Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada.

Program rada donosi se najkasnije do 15. prosinca prethnodne godine za narednu godinu.


Članak 78.


Program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti te izvore sredstava za njihovu realizaciju.

Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se načelniku.



Članak 79.


Općinska uprava osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnim odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih odgovarajući poslova.

Pomoć u smislu stavka 1. ovog članka podrazumijeva i obvezu vođenja računovodstvenog poslovanja za mjesne odbore koji odluče da im to poslovanje obavlja općinska uprava.



FINANCIRANJA I IMOVINA OPĆINE


Članak 80.


Općina ostvaruje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

Prihodi Općine su:

1. općinski porezi, prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe

2. prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i imovinskih prava

3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine odnosno u kojima ima udjele ili dionice

4. prihodi od naknada za koncesije

5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općinsko vijeće u skladu sa zakonom

6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,

7. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu

8. drugi prihodi određeni zakonom.


Članak 81.


Prihode i rashode Općine planira Općinsko vijeće proračunom.

Ako se proračun za slijedeću računsku godinu ne može donijeti prije početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno financiranje i to najdulje za razdoblje od tri mjeseca.

Odluku o privremenom financiranju donosi Općinsko vijeće u skladu sa zakonom.



Članak 82.


Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Općini čine njezinu imovinu.

Općina je dužna upravljati, koristiti se i raspolagati svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina.

Općina vodi evidenciju o svojoj imovini.


JAVNOST RADA


Članak 83.


Rad Općinskog vijeća, načelnika i jedinstvenog upravnog odjela je javan.

Članak 84.


Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:

  • javnim održavanjem sjednica,

  • izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,

  • objavljivanjem općih akata i drugih akata u Službenom glasniku Općine Pučišća i na web stranici Općine Pučišća.

Nazočnost javnosti na sjednicama Općinskog vijeća može se isključiti samo iznimno u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općinskog vijeća.

Javnost rada načelnika osigurava se:

  • izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja

  • objavljivanjem akata u Službenom glasniku Općine Pučišća i na web stranici Općine Pučišća.



PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE


Članak 85.


Do usklađivanja općih akata kojima se uređuju poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine, primjenjivat će se opći akti Općine Pučišća u onim odredbama koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovim Statutom.

U slučaju suprotnosti odredbi općeg akta s odredbama Statuta i zakona, primjenjuju se neposredno odredbe zakona i ovoga Statuta.


Članak 86.


Postupak za promjenu Statuta pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta koji mora biti obrazložen i podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.

Promjenu Statuta može predložiti predsjednik Općinskog vijeća, 1/3 članova Općinskog vijeća i općinski načelnik.


Članak 87.


Općinsko vijeće odlučuje da li će prihvatiti prijedlog za promjenu Statuta.

Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za promjenu Statuta, isti se prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka šest mjeseci od dana zaključenja rasprave o njemu.

Promjena Statuta je usvojena ako je za nju glasovala većina svih članova Općinskog vijeća.



Članak 88.


Danom stupanja na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća br. 5/01 i 1/06)



Članak 89.


Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Općine Pučišća.



Klasa: 021-05/13-01/12

Ur.broj: 2104/06-02-13-05

Pučišća, 20. prosinca 2013.


Predsjednik Općinskog vijeća

Općine Pučišća

Stjepan Kusanović

 
 




www.pucisca.hr
službene internet stranice općine Pučišća