Na
temelju članka 29. Statuta Općine Pučišća (Službeni glasnik
Općine Pučišća 4/09, 1/13, 5/13 i 6/13) Općinsko vijeće Općine
Pučišća na svojoj 5. sjednici održanoj dana 20. prosinca 2013.
godine utvrdilo je pročišćeni tekst Statuta Općine Pučišća.
Pročišćeni
tekst Statuta Općine Pučišća obuhvaća Statut Općine Pučišća
(Službeni glasnik Općine Pučišća br. 4/09) te njegove izmjene i
dopune objavljene u Službenom glasniku Općine Pučišća br. 1/13,
5/13 i 6/13 u kojima je naznačeno vrijeme njegova stupanja na snagu.
STATUT
OPĆINE PUČIŠĆA
(pročišćeni
tekst)
Članak 1.
Ovim
Statutom podrobnije se uređuje samoupravni djelokrug Općine
Pučišća, njena obilježja, javna priznanja, suradnja s drugim
jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave u zemlji i
inozemstvu, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju,
oblici konzultiranja građana, ustrojstvo, ovlasti i način rada
tijela Općine Pučišća, način obavljanja poslova, mjesna
samouprava, imovina i financiranje Općine te druga pitanja od
važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Pučišća.
Članak 2.
Općina
Pučišća je jedinica lokalne samouprave.
Naziv
Općine je Općina Pučišća
Sjedište
Općine je u Pučišćima.
Općina
Pučišća je pravna osoba.
Članak 3.
Općina
Pučišća obuhvaća područja naselja Gornji Humac, Pražnica i
Pučišća.
Članak 4.
Granice
Općine Pučišća idu rubnim granicama katastarskih općina: Gornji
Humac, Pražnica i Pučišća osim na predjelu Podsmrčevika koji
predio se nalazi u katastarskoj općini Gornji Humac, a pripada
Općini Selca kako je opisano i prikazano u Odluci o promjeni granice
između Općine Pučišća i Općine Selca.
Granice
Općine mogu se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.
Članak 5.
Općinsko
vijeće, općinski načelnik i jedinstveni upravni odjel Općine
Pučišća imaju svoje pečate.
Opis
pečata, način njihove uporabe i čuvanja uređuju se posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Članak 6.
Općina
Pučišća ima grb i zastavu.
Grb
Općine Pučišća je likovno riješen tako da sadrži štit crvene
boje u kojem se nalazi 13 srebrnih/bijelih kula (3,2,3,2,3)
Zastava
Općine Pučišća je omjera duljine i širine 1:2, bijele boje sa
žuto obrubljenim grbom Općine u sredini.
Način
uporabe i čuvanja grba i zastave utvrđuju se posebnom odlukom
Općinskog vijeća u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 7
Dan
Općine Pučišća obilježava se 30. rujna na blagdan Sv. Jeronima.
JAVNA
PRIZNANJA
Članak 8.
Oćinsko
vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos
od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine Pučišća, a
poglavito za osobite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti,
kulture, zaštite čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture,
zdravstva i drugih javnih djelatnosti te za poticanje aktivnosti koje
su tome usmjerene.
Javna
priznanja Općine Pučišća dodjeljuju se pod uvjetima i na način
propisan posebnom odlukom.
SURADNJA
S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 9.
Ostvarujući
zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka Općina Pučišća uspostavlja i održava suradnju
s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu u skladu
sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
10.
Općinsko
vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju
sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji s
pojedinim jedinicama lokalne samouprave kad ocijeni da postoji
dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti
za njezino razvijanje.
Članak
11.
Radi
promicanja zajedničkih interesa, Općina Pučišća se može
udružiti u nacionalnu udrugu općina Republike Hrvatske i putem te
udruge može, pod uvjetima utvrđenim zakonom, surađivati s
odgovarajućim međunarodnim organizacijama i udruženjima jedinica
lokalne samouprave.
Odluku
o pristupanju nacionalnoj udruzi općina donosi Općinsko vijeće
Općine Pučišća.
Članak 12
Općina
Pučišća je samostalna u odlučivanju u poslovima iz svog
samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom te podliježe nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine
Pučišća.
Članak
13.
Općina
Pučišća u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog
značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji nisu
Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelim i to osobito
poslove koji se odnose na:
uređenje
naselja i stanovanje,
prostorno
i urbanističko planiranje,
komunalno
gospodarstvo,
brigu
o djeci,
socijalnu
skrb,
primarnu
zdravstvenu zaštitu,
odgoj
i osnovno obrazovanje,
kulturu,
tjelesnu kulturu i šport,
zaštitu
potrošača,
zaštitu
i unapređenje prirodnog okoliša,
protupožarnu
zaštitu i zaštitu i spašavanje,
promet
na svom području
održavanje
javnih površina i nerazvrstanih cesta
ostale
poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Pučišća obavlja poslove iz samoupravnog djelkruga sukladno
posebnim zakonima kojim se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1.
ovog članka.
Članak
14.
Općinsko
vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog
djelokruga Općine iz članka 13. ovog Statuta prenesu na
Splitsko-dalmatinsku županiju odnosno mjesnu samoupravu.
Općinsko
vijeće može tražiti od županijske skupštine da se pojedini
poslovi iz njezina samoupravnog djelokruga povjere Općini ako Općina
osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Članak
15.
Poslovi
državne uprave koji se obavljaju u Općini određuju se zakonom.
Troškovi
obavljanja poslova državne uprave koji su preneseni na tijela Općine
podmiruju se iz državnog proračuna.
NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 16.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora
građana u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 17.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta
Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i
Statutom.
Na
temelju odredaba zakona i statuta raspisivanje referenduma može
predložiti najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća,
načelnik, 20% ukupnog broja birača i većina vijeća mjesnih odbora
na području Općine.
Ako je raspisivanje
referenduma predložila najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća ili načelnik ili većina vijeća mjesnih odbora, Općinsko
vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako
prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku
od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Odluka o raspisivanju
referenduma donosi se većinom glasova svih članova Općinskog
vijeća.
Ako je raspisivanje
referenduma predložilo 20% od ukupnog broja birača u Općini,
Općinsko vijeće dostavit će zaprimljeni prijedlog središnjem
tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu u roku od 8 dana od zaprimanja prijedloga. Središnje
tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu će u roku od 60 dana od dostave utvrditi ispravnost
podnesenog prijedloga odnosno utvrditi je li prijedlog podnesen od
potrebnog broja birača i je li referendumsko pitanje sukladno
odredbama Zakona te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom vijeću.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko
vijeće raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja
odluke.
Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum o
pitanjima iz svog djelokruga.
Članak 18.
Odluka donesena na referendumu iz članka 17.
ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće, osim odluke donesene
na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.
Članak 19.
Referendum se može raspisati radi opoziva načelnika i njegovog
zamjenika u postupku propisanom zakonom.
Raspisivanje
referenduma za opoziv načelnika i zamjenika načelnika može
predložiti 20% ukupnog broja birača u Općini.
Općinsko vijeće
raspisat će referendum za opoziv načelnika i njegovog zamjenika u
skladu s člankom 17. stavkom 4. ovog Statuta.
Članak 20.
brisan
Članak 21.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
naziv
tijela koje raspisuje referendum,
područje
za koje se raspisuje referendum,
naziv
akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o
kojem će birači odlučivati na referendumu,
obrazloženje
akta ili pitanja o kojem se raspisuje referendum,
referendumsko
pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će
birači odlučivati te
dan
održavanja referenduma.
Članak 22.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine Pučišća i upisani su
u popis birača.
Članak 23.
Općinsko
vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu
općeg akta ili
drugog
pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom ili ovim Statutom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina članova
Općinskog
vijeća i načelnik. Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te
rok u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje dobiveno od mjesnih zborova građana ne obvezuje Općinsko
vijeće.
Članak
24.
Zbor
građana saziva predsjednik Vijeća Mjesnog odbora, a ukoliko nije
izabran predsjednik vijeća Mjesnog odbora, odnosno vijeće Mjesnog
odbora zbor građana sazvati će predsjednik Općinskog vijeća.
Zbor
građana saziva se u roku od 15 dana od dana donošenja odluke
Općinskog vijeća.
Za
pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je nazočnost
najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije
područje je sazvan zbor građana.
Članak
25.
Građani
imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje pojedinog akta
ili rješavanje određenog pitanja iz njegove nadležnosti.
Općinsko
vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz prethodnog stavka ovog
članka ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis
birača Općine.
Općinsko vijeće
dužno je dati odgovor podnositeljima zahtjeva najkasnije u roku od
tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 26.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe
na rad tijela Općine Pučišća kao i na rad jedinstvenog upravnog
odjela te na nepravilan odnos zaposlenih u upravi kada im se obraćaju
radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnesene predstavke i pritužbe općinski načelnik i
predsjednik Općinskog vijeća odnosno pročelnik jedinstvenog
upravnog odjela dužan je odgovoriti u roku 30 dana od dana
podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stvka 1. ovog članka osigurava se
uspostavljajem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe te neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim
predstavnicima tijela Općine.
TIJELA OPĆINE
Članak 27.
Tijela Općine Pučišća su Općinsko vijeće i načelnik.
OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 28.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne
samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga Općine Pučišća
te obavlja i druge poslove u skladu s Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno tijelo nadležno
za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće
koji se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u
nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u
nadležnosti su načelnika.
Ako se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi
nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 29.
Općinsko vijeće u
okviru samoupravnog djelokruga:
- donosi Statut Općine
- donosi Poslovnik o
radu,
- bira i razriješava
predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- osniva radna tijela,
bira i razrješuje članove tih tijela te bira, imenuje i razrješuje
druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili Statutom,
- donosi odluke o
općinskim porezima, prirezima, pristojbama i naknadama te drugim
prihodima od interesa za Općinu,
-
donosi odluku o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te
raspolaganju ostalom imovinom Općine kada ona ima vrijednost koja
sukladno zakonskim odredbama predstavlja nadležnost predstavničkog
tijela,
- donosi proračun,
odluku o izvršenju proračuna i godišnji obračun proračuna,
- donosi odluku o
privremenom financiranju,
- donosi odluku o
raspisivanju referenduma,
- donosi odluku o
promjeni granice Općine
- donosi odluku o
ustroju i djelokrugu rada jedinstvenog upravnog odjela Općine,
- osniva javne ustanove
i druge pravne osobe za obavljanje društvenih, gospodarskih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- donosi odluke o
pristupanju nacionalnoj udruzi općina,
- odlučuje o
prihvaćanju pokroviteljstva
- donosi odluku o
kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i
dodjeljuje javna priznanja,
- odlučuje o donošenju
Prostornog plana uređenja Općine te o donošenju ostalih
prostorno-planskih dokumenata
- donosi i druge odluke
i opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga
Općinskog vijeća te obavlja druge poslove koji su zakonom ili
drugim propisom stavljeni u djelokrug Općinskog vijeća.
Članak 30.
Općinsko vijeće ima predsjednika i prvog i drugog potpredsjednika.
Potpredsjednici se u pravilu biraju tako da se jedan potpredsjednik
bira iz redova većine u Općinskom vijeću, a drugi iz redova
manjine u Općinskom vijeću na njihov prijedlog.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća dužnost obavljaju
počasno i za to ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na
naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 31.
Predsjednik Općinskog vijeća:
zastupa
Općinsko vijeće,
saziva
i predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
predlaže
dnevni red Općinskog vijeća
brine
o postupku donošenja odluka i drugih akata,
održava
red na sjednici Općinskog vijeća
usklađuje
rad radnih tijela Općinskog vijeća,
potpisuje
odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
brine
o suradnji Općinskog vijeća i načelnika,
brine
o zaštiti prava članova Općinskog vijeća,
obavlja
i druge poslove određene zakonom, Statutom i Poslovnikom Općinskog
vijeća
Članak
32.
Predsjednik
Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jedanput u
tri mjeseca.
Članak
33.
Općinsko
vijeće ima jedanaest članova.
Članak
34.
Općinsko
vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika na prvoj
sjednici na kojoj je nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Članak
35.
Općinsko
vijeće odlučuje većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina
članova Općinskog vijeća.
Općinsko
vijeće o donošenju i promjeni Statuta, Poslovnika o radu Općinskog
vijeća, proračuna i godišnjeg obračuna proračuna, izboru
predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, odluke o
raspisivanju referenduma, odluke o stjecanju i otuđenju nekretnina u
vlasništvu Općine te odluke o preustroju osnovanih i osnivanju
novih mjesnih odbora odlučuje većinom glasova svih članova, kao i
u drugim slučajevima predviđenim zakonom ili drugim propisom.
Članak
36.
Općinsko
vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom
donosi: Statut, odluke, preporuke, zaključke, naputke i druge opće
akte te daje autentična tumačenja Statuta i drugih općih akata.
Općinsko
vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada u skladu sa
zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
37.
Svi
akti koje donosi Općinsko vijeće obvezatno se objavljuju u
Službenom glasniku Općine Pučišća.
Članak
38.
Mandat
člana Općinskog vijeća traje četiri godine.
Član
Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Član
Općinskog vijeća ima pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom
Općinskog vijeća.
Član
Općinskog vijeća nema obvezujući mandat i nije opoziv.
Članak
39.
Članu
Općinskog vijeća prestaje mandat prije isteka vremena na koji je
izabran:
ako
podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije
zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod
javnog bilježnika najranije osam dana prije njezinog podnošenja,
ako
je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti,
danom pravomoćnosti sudske odluke,
ako
je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora
u trajanju duljem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
ako
mu prestane prebivalište s područja Općine, danom prestanka
prebivališta,
ako
mu prestane hrvatske državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim
se uređuje hrvtsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
smrću.
Članak
40.
Članu
Općinskog vijeća koji za vrijeme trjanja mandat prihvati obnašanje
dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana Općinskog vijeća mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje
ga zamjenik u skladu s odredbama zakona.
Po
prestanku obnašanja nespojive dužnosti član Općinskog vijeća
nastavlja s obnašanjem dužnosti člana Općinskog vijeća na
temelju prestanka mirovanja mandata ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku osam dana od dana prestanka
obnašanja nespojive dužnosti.
Mirovanje
mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zajhtjeva.
Član
Općinskog vijeća može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti
člana Općinskog vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata
jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
41.
Član
Općinskog vijeća ima prava i dužnosti:
sudjelovati
na sjednicama Općinskog vijeća,
raspravljati
i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Općinskog vijeća,
podnositi
prijedloge akata i amandmane na prijedloge akata,
postavljati
pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
postavljati
pitanja načelniku i zamjeniku načelnika
sudjelovati
na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i glasovati u radnim
tijelima kojih je član,
tražiti
i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti člana Općinskog
vijeća od tijela Općine te s tim u svezi koristiti njihove stručne
i tehničke usluge, a kako je to pobliže uređeno Poslovnikom
Općinskog vijeća.
Član Općinskog vijeća ne može biti kazneno
gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način zbog glasovanja,
izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednica Općinskog
vijeća.
Član Općinskog vijeća je dužan čuvati tajnost podataka koji su
kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća.
Član Općinskog vijeća ima i druga prava i dužnosti utvrđena
odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 42.
Poslovnikom Općinskog vijeća iscrpnije se uređuje način
konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava i
dužnosti člana Općinskog vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada
radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom
vijeću, postupak izbora i razrješenja, te druga pitanja od značaja
za rad Općinskog vijeća.
RADNA TIJELA
Članak 43.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
Članak 44.
Povjerenstvo
za izbor i imenovnja predlaže:
izbor
i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća
izbor
i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća
imenovanje
i razrješenje drugih osoba određenih Statutom i drugim odlukama
Općinskog vijeća.
Članak
45.
Mandatno
povjerenstvo:
na
konstituirajućoj sjednici obaviještava Općinsko vijeće o
provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabrnih članova
Općinskog vijeća temeljem objavljenih rezultata nadležnog
izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
obaviještava
Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na dužnost člana
Općinskog vijeća te o zamjenicima koji umjesto njih počinju
obavljati dužnost,
obaviještava
Općinsko vijeće o mirovanju mandata člana Općinskog vijeća i o
zamjenicima koji umjesto njih počinju obavljati dužnost,
obaviještava
Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata člana Općinskog
vijeća,
obaviještava
Općinsko vijeće o prestanku mandata člana Općinskog vijeća kad
se ispune zakonom predviđeni uvjeti.
Članak
46.
Općinsko
vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom osnivati druga
stalna i povremena radna tijela radi razmatranja drugih pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih
akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi s pitanjima koja su na
dnevnom redu Općinskog vijeća.
Sastav,
broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje
Općinsko vijeće posebnim odlukama.
NAČELNIK
Članak
47.
Načelnik
zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti.
Mandat
načelnika traje četiri godine.
U
obavljanju izvršne vlasti načelnik:
-
priprema prijedloge općih akata,
-
izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
-
utvrđuje prijedlog proračuna Općine,
-
upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine,
-
odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina te
raspolaganju ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost
ne prelazi 0,5 % iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini
koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom, a ako je ta
vrijednost manja od 70.000 kuna tada može odlučivati najviše do
70.000 kuna, a ako je ta vrijednost veća od 1.000.000 kuna tada
odlučuje najviše do 1.000.000 kuna ako je stjecanje i otuđivanje
nekretnina i pokretnina te raspolaganje ostalom imovinom planirano u
proračunu i provedeno u skladu sa zakonom,
- imenuje i razrješuje
predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava
i drugih pravnih osoba kojih je osnivač Općina, osim ako posebnim
zakonom nije drugačije određeno,
-
upravlja prihodima i rashodima Općine,
-
odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobma u
većinskom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje
ustanova kojih je osnivač Općina,
-
donosi plan prijama u službu u jedinstveni upravni odjel Općine i
daje prethodnu suglasnost za raspisivanje natječaja i zapošljavanje
u ustanovama kojih je osnivač Općina,
-
utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- provodi
postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za
davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s
posebnom odlukom Općinskog vijeća i zakonom,
-
organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o
uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite
od požara,
-
usmjerava djelovanje jedinstvenog upravnog odjela u obavljanju
poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne
uprave ako su preneseni Općini,
- obavlja
nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,
-
obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Članak
48.
Načelnik
je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u
njegovom djelokrugu.
Članak
49.
Načelnik
dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to
do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne
godine i do 30. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko
vijeće može osim izvješća iz stavka 1. ovog članka od načelnika
tražiti izvješća o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga
prema postupku utvrđenom odredbama Poslovnika o radu Općinskog
vijeća.
Članak
50.
Načelnik u obavljanju
poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima pravo obustaviti od
primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom
povrijeđen zakon ili drugi propis. U tom slučaju načelnik će
donijeti odluku o obustavi općeg akta u roku od 8 dana od dana
donošenja općeg akta. Općinski načelnik ima pravo zatražiti od
Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od donošenja odluke o
obustavi otkloni uočene nedostatke u općem aktu.
Ako Općinsko vijeće
ne otkloni uočene nedostatke načelnik je dužan bez odgode o tome
obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u
Splitsko-dalmatinskoj županiji i dostaviti mu odluku o obustavi
općeg akta.
Načelnik ima pravo
obustaviti od primjene akt Vijeća mjesnog odbora ako ocijeni da je
taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog
vijeća.
Članak
51.
Načelnik
ima zamjenika koji zamjenjuje načelnika u slučaju duže odsutnosti
ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti na
temelju Odluke o zamjenjivanju načelnika u slučaju spriječenosti
obavljanja načelničke dužnosti koju donosi načelnik.
Ukoliko
je načelnik odsutan ili spriječen obavljati dužnost načelnika, a
nije u mogućnosti donijeti Odluku iz stavka 1. ovog članka navedenu
odluku donijeti će Općinsko vijeće.
Odlukom
o zamjenjivanju načelnika u slučaju spriječenosti obavljanja
načelničke dužnosti obvezno se utvrđuje da su nastupile okolnosti
za zamjenjivanje načelnika, datum kada zamjenik načelnika počinje
zamijenjivati načelnika, ovlasti načelnika koje prelaze na
zamjenika načelnika i opseg ovlasti.
Zamjenik načelnika
može biti obnašatelj dužnosti načelnika ako je mandat općinskog
načelnika prestao nakon isteka dvije godine mandata pod uvjetima
utvrđenim zakonom.
Zamjenik iz stavka 4.
ovoga članka koji obnaša dužnost načelnika ima sva prava i
dužnosti načelnika.
Članak
52.
Načelnik
može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti
zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik
načelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan pridržavati
se uputa načelnika.
Članak
53.
Načelnik
i zamjenik načelnika dužnost mogu obavljati profesionalno.
Načelnik
i zamjenik načelnika dužni su u roku od 8 dana od dana stupanja na
dužnost dostaviti pisanu obavijest jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Pučišća o tome hoće li dužnost na koju su izabrani
obavljati profesionalno.
Članak
54.
Načelniku
odnosno njegovom zamjeniku mandat prestaje po sili zakona u
slučajevima propisanim posebnim zakonom.
Pročelnik
jedinstvenog upravnog odjela će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu
RH o prestanku mandata načelnika radi raspisivanja prijevremenih
izbora za novoga načelnika u slučajevima propisanim zakonom.
Članak 55.
Načelnik
i njegov zamjenik mogu se opozvati putem referenduma na način
utvrđen zakonom.
Referendum za opoziv
ne može se raspisati samo za zamjenika načelnika.
Referendum za opoziv načelnika i njegovog zamjenika ne smije se
raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih izbora ni
ranije održanog referenduma za opoziv, kao ni u godini u kojoj se
održavaju redovni izbori za načelnika.
OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA
Članak 56.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
Pučišća sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim
poslovima putem vijeća nacionalnih manjina i predstavnika
nacionalnih manjina.
Članak 57.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Općini Pučišća
imaju pravo:
predlagati
tijelima Općine Pučišća mjere za unapređivanje položaja
nacionalnih manjina u Općini Pučišća uključujući davanje
prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značenja za
nacionalnu manjinu,
isticati
kandidate za dužnost u tijelima Općine Pučišća,
biti
obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati Općinsko
vijeće, a tiče se položaja nacionalne manjine.
Članak
58.
Načelnik
je dužan u pripremi prijedloga općih akata od vijeća nacionalnih
manjina, odnosno predstavnika nacionalnih manjina osnovanih za
područje Općine Pučišća zatražiti mišljenje i prijedloge o
odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak
59.
Na
području Općine Pučišća pripadnici nacionalnih manjina imaju
pravo koristiti i isticati simbole i zastave nacionalne manjine.
Zastava
nacionalne manjine može se uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu
Općine Pučišća isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna
manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za
nacionalnu manjinu.
Članak
60.
Vijeća
i predstavnici nacionalnih manjina mogu u službene svrhe
upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje nacionalne manjine i
to:
u
sastavu svojih pečata i žigova,
u
natpisnim pločama na poslovnim zgradama u kojima imaju sjedište te
u službenim i svečanim prostorijama i
u
zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak
61.
U
svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu može se izvoditi
himna i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije
izvođenja himne i/ili svečane pjesme nacionalne manjine obvezatno
se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak
62.
Općina
Pučišća u skladu s mogućnostima financijski pomaže rad kulturnih
i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina radi
očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina
Pučišća osigurava sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina i
pripadnika nacionalne manjine.
UPRAVNA TIJELA
Članak 63.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine utvrđenih
zakonom i ovim Statutom te obavljanje poslova državne uprve koji su
preneseni na Općinu ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se
posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojega na temelju
javnog natječaja imenuje načelnik.
Članak 64.
Jedinstveni upravni odjel samostalno obavlja poslove u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovoran je načelniku.
Članak 65.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u
Proračunu Općine.
MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
66.
Građani
Općine Pučišća imaju pravo osnovati mjesne odbore radi
ostvarivanja neposrednog sudjelovanja u odlučivanju o lokalnim
poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad.
Mjesni odbor se osniva
za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih naselja ili za
dio većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu
razgraničenu cjelinu.
Članak
67.
brisan
Članak
68.
Inicijativu
i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora i teritorijalni preustroj već
osnovanog mjesnog odbora mogu dati:
najmanje
20 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se traži
osnivanje mjesnog odbora,
udruga
građana čiji broj članova čini 20 % građana upisanih u popis
birača za područje za koje se traži osnivanje mjesnog odbora
načelnik,
predsjednik
Općinskog vijeće,
1/3
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog
iz stavka 1. ovog članka podnosi se u pisanom obliku.
Prijedlog
iz stavka 1. ovog članka kojeg podnose građani treba sadržavati
ime i prezime, JMBG i potpis svih podnositelja prijedloga.
Prijedlog
iz stavka 1. ovog članka kojeg podnose udruge treba sadržavati:
izvod iz registra za udrugu, ime i prezime i JMBG članova udruge.
Članak
69.
Načelnik
u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je
prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim
Statutom.
Po
prijedlogu koji nije podnesen u skladu s odredbama zakona i statuta
neće se postupati.
Pravovaljani prijedlog
načelnik upućuje Općinskom vijeću koje odlučuje o njemu većinom
glasova svih članova.
Članak
70.
Prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora treba sadržavati podatke o:
- predlagaču za
osnivanje mjesnog odbora,
- nazivu mjesnog
odbora, njegovom području i sjedištu,
- osnovnom djelokrugu
mjesnog odbora
- mogućim izvorima
sredstava mjesnog odbora.
Članak
71.
Sredstva za obavljanje
poslova iz djelokruga mjesnih odbora osiguravaju se u proračunu
Općine, doprinosom građana i drugih donatora.
U općinskom proračunu
može se predvidjeti obveza ustupanja dijela općinskih sredstava
mjesnom odboru za one poslove koje mu je Općina povjerila iz svog
samoupravnog djelokruga.
Članak
72.
Tijela mjesnog odbora
jesu: Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora
ima 7 članova.
Mandat članova Vijeća
mjesnog odbora traje četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora
donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik
o svom radu, financijski plan i godišnji obračun te obavlja i druge
poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.
Članak
73.
Vijeće mjesnog odbora
biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Za člana vijeća
mjesnog odbora može biti biran građanin koji ima biračko pravo i
prebivalište na području mjesnog odbora čije se vijeće bira.
Članovi vijeća
mjesnog odbora biraju se na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem,
razmjernim izbornim sustavom. Postupak izbora članova vijeća
mjesnog odbora uređuje Općinsko vijeće općim aktom odgovarajućom
primjenom odredaba zakona kojim se uređuje izbor članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Izbore za članove
vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće.
Članak
74.
Vijeće mjesnog odbora
iz svog sastava većinom glasova svih članova Vijeća bira
predsjednika Vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik Vijeća
mjesnog odbora predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću
mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenijeti iz
djelokruga Općine odgovara općinskom načelniku.
Članak
75.
Vijeće
mjesnog odbora radi rasprave o potrebama i interesima građana te
davanja prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog značenja može
sazivati mjesne zborove građana.
Mjesni
zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini
određenu cjelinu.
Mjesni zbor građana
vodi predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili član Vijeća mjesnog
odbora kojeg odredi Vijeće.
Članak
76.
U svom radu mjesni
odbor mora se pridržavati zakona i ovog Statuta.
Nadzor
nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja načelnik koji
može raspustiti Vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši
odredbe Statuta, pravila mjesnog odbora ili ne obavlja povjerene mu
poslove.
Članak
77.
Vijeće mjesnog odbora
donosi godišnji program rada.
Program rada donosi se
najkasnije do 15. prosinca prethnodne godine za narednu godinu.
Članak
78.
Program rada mjesnog
odbora sadržava popis aktivnosti te izvore sredstava za njihovu
realizaciju.
Jedan primjerak
programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se načelniku.
Članak
79.
Općinska
uprava osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnim
odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih
odgovarajući poslova.
Pomoć u
smislu stavka 1. ovog članka podrazumijeva i obvezu vođenja
računovodstvenog poslovanja za mjesne odbore koji odluče da im to
poslovanje obavlja općinska uprava.
FINANCIRANJA I IMOVINA
OPĆINE
Članak
80.
Općina ostvaruje
prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno
raspolaže.
Prihodi Općine su:
1. općinski porezi,
prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe
2. prihodi od stvari u
njezinom vlasništvu i imovinskih prava
3. prihodi od
trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine
odnosno u kojima ima udjele ili dionice
4. prihodi od naknada
za koncesije
5. novčane kazne i
oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općinsko vijeće
u skladu sa zakonom
6. udio u zajedničkim
porezima s Republikom Hrvatskom,
7. sredstva pomoći i
dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu
8. drugi prihodi
određeni zakonom.
Članak
81.
Prihode i rashode
Općine planira Općinsko vijeće proračunom.
Ako se
proračun za slijedeću računsku godinu ne može donijeti prije
početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno financiranje i
to najdulje za razdoblje od tri mjeseca.
Odluku o privremenom
financiranju donosi Općinsko vijeće u skladu sa zakonom.
Članak
82.
Sve
pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Općini
čine njezinu imovinu.
Općina je dužna
upravljati, koristiti se i raspolagati svojom imovinom pažnjom
dobrog domaćina.
Općina vodi
evidenciju o svojoj imovini.
JAVNOST RADA
Članak
83.
Rad
Općinskog vijeća, načelnika i jedinstvenog upravnog odjela je
javan.
Članak
84.
Javnost
rada Općinskog vijeća osigurava se:
javnim
održavanjem sjednica,
izvještavanjem
i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
objavljivanjem
općih akata i drugih akata u Službenom glasniku Općine Pučišća
i na web stranici Općine Pučišća.
Nazočnost
javnosti na sjednicama Općinskog vijeća može se isključiti samo
iznimno u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom
Općinskog vijeća.
Javnost
rada načelnika osigurava se:
PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE
ODREDBE
Članak
85.
Do
usklađivanja općih akata kojima se uređuju poslovi iz samoupravnog
djelokruga Općine, primjenjivat će se opći akti Općine Pučišća
u onim odredbama koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovim Statutom.
U slučaju suprotnosti
odredbi općeg akta s odredbama Statuta i zakona, primjenjuju se
neposredno odredbe zakona i ovoga Statuta.
Članak
86.
Postupak za promjenu
Statuta pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta koji mora biti
obrazložen i podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Promjenu
Statuta može predložiti predsjednik Općinskog vijeća, 1/3 članova
Općinskog vijeća i općinski načelnik.
Članak
87.
Općinsko vijeće
odlučuje da li će prihvatiti prijedlog za promjenu Statuta.
Ako
Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za promjenu Statuta, isti se
prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka šest mjeseci
od dana zaključenja rasprave o njemu.
Promjena
Statuta je usvojena ako je za nju glasovala većina svih članova
Općinskog vijeća.
Članak
88.
Danom
stupanja na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Općine
Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća br. 5/01 i 1/06)
Članak
89.
Ovaj Statut stupa na
snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Općine
Pučišća.
Klasa: 021-05/13-01/12
Ur.broj:
2104/06-02-13-05
Pučišća, 20.
prosinca 2013.
Predsjednik
Općinskog vijeća
Općine Pučišća
Stjepan Kusanović
|