• Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije
  • Pučišća fotograafije


  Postavi kao početnu  I  Dodaj u Favorites
    

POSLOVNIK OPĆINSKOG VIJEĆA Ispis E-mail
novost






Na temelju članka 29. Statuta Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća 4/09, 1/13, 5/13 i 6/13) Općinsko vijeće Općine Pučišća na svojoj 5. sjednici održanoj dana 20. prosinca 2013. godine utvrdilo je pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog vijeća Općine Pučišća.

Pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog vijeća Općine Pučišća obuhvaća Poslovnik Općinskog vijeća Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća br. 4/09) te njegove izmjene i dopune objavljene u Službenom glasniku Općine Pučišća br. 1/13 i 5/13 u kojima je naznačeno vrijeme njegova stupanja na snagu.



POSLOVNIK OPĆINSKOG VIJEĆA

OPĆINE PUČIŠĆA

(pročišćeni tekst)




OPĆE ODREDBE

Članak 1.


Unutarnje ustrojstvo i način rada Općinskog vijeća Općine Pučišća (u daljnjem tekstu Vijeće) i radnih tijela Vijeća uređuje se ovim Poslovnikom.


Članak 2.


Ovim Poslovnikom uređuje se konstituiranje Vijeća, početak obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak dužnosti člana Vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti člana Vijeća, izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća, prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Vijeća, izbor i način rada radnih tijela Vijeća, postupak donošenja i vrste akata Vijeća, rad na sjednicama Vijeća, javnost u radu Vijeća, obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Vijeća i druga pitanja važna za rad Vijeća.


OSTVARIVANJE PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VIJEĆA


Članak 3.


Prava i dužnosti članovi Vijeća stječu danom konstituiranja Vijeća.

Član Vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama Vijeća.

Mandat članova Vijeća izabranih na redovnim izborima traje do stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora odnosno do stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Vijeća, sukladno zakonu kojim se uređuje lokalna i područna (regionalna) samouprava.

Mandat članova Vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Vijeća izabranog na redovnim izborima.


Članak 4.


Član Vijeća ima prava utvrđena zakonom, Statutom Općine i ovim Poslovnikom.


Članak 5.


Član Vijeća dužan je izvršavati zadatke koje mu povjeri Vijeće, odnosno tijelo Vijeća čiji je član.

Član Vijeća ne može bez opravdanog razloga odbiti obavljanje svojih dužnosti i zadataka koje mu u okviru samoupravnog djelokruga Općine povjeri Vijeće odnosno radno tijelo čiji je član.


Članak 6.


Član Vijeća ima pravo i dužnost biti nazočan na sjednicama Vijeća, sjednicama radnih tijela u kojima je imenovan i sudjelovati u njihovom radu i odlučivanju.

Član Vijeća ima pravo prisustvovati sjednicama radnih tijela Vijeća iako nije član tih tijela te pravo sudjelovati u njihovom radu ali bez prava odlučivanja.


Članak 7.


Član Vijeća koji je spriječen sudjelovati na sjednicama Vijeća dužan je o tome pravodobno izvjestiti predsjednika Vijeća.

Član Vijeća dužan je postupiti na jednak način i u slučaju kada iz opravdanih razloga u tijeku rada Vijeća ili njezinih radnih tijela kojih je član treba napustiti sjednicu.


Članak 8.


Ukoliko član Vijeća nije u mogućnosti obavijestiti predsjednika Vijeća da ne može prisustvovati sjednici, obavijest može dostaviti općinskoj upravi uz navođenje razloga.


Članak 9.


O prisustvovanju članova Vijeća sjednici vodi se evidencija.

Ako član Vijeća neopravdano izostaje sa sjednice ili njenog radnog tijela čiji je član predsjednik Vijeća opominje ga pismeno i o tome obavještava klub političke stranke čiji je član.


Članak 10.


Član Vijeća ima pravo podnositi prijedloge akata iz samoupravnog djelokruga Općine i podnositi inicijativu da se na Županijskoj skupštini i Zastupničkom domu Sabora Republike Hrvatske raspravi određeno pitanje. Podnesena inicijativa je podržana ako se o njoj izjasni nadpolovična većina članova Vijeća.

Članak 11.


Član Vijeća ima pravo tražiti objašnjenja i obavijesti od općinskog načelnika i drugih tijela Općine, a koja se odnose na njihov rad te predložiti raspravu na Vijeću o pitanjima iz djelokruga rada načelnika.

Članak 12.


Član Vijeća ima pravo postavljati pitanja i tražiti odgovor od načelnika, predsjednika Vijeća, općinske uprave i subjekata koji obavljaju poslove od interesa za Općinu, kao i pitanja koja su mu potrebita u cilju pravilnog obavljanja svoje dužnosti.


Članak 13.


Član Vijeća ima pravo biti redovito obavješćivan o svakom pitanju o kojem se raspravlja i odlučuje u Vijeću te o drugim pitanjima koja su mu potrebita radi obavljanja dužnosti člana Vijeća, a osobito:

- o radu Vijeća i njegovih radnih tijela, općinske uprave, te subjekata koji obavljaju poslove od interesa za Općinu,

- o stanju i problemima u djelatnostima koje spadaju u samoupravni djelokrug Općine,

- o korištenju i uporabi općinske imovine,

- o radu subjekata kojima je data na upravljanje ta imovina,

- o svakom pitanju koje treba biti predmet rasprave na sjednici Vijeća.

Član Vijeća ima pravo zatražiti i dobiti od općinske uprave sve one materijale (u pisanom ili digitalnom obliku) koji se odnose na pitanja koja su predmet dnevnog reda na sjednicama Vijeća i u njegovoj nadležnosti.


Članak 14.


Član Vijeća ima pravo tražiti izvješća od općinskog načelnika, pročelnika općinske uprave i pravnih osoba koje obavljaju poslove od interesa za općinu.


Članak 15.


Radi što potpunijeg informiranja članu Vijeća se uz materijale o kojima se raspravlja i odlučuje u Vijeću dostavljaju i razni pregledi te određeni informativni materijali.

Član Vijeća ima pravo uvida u informativne materijale koji se prikupljaju u općinskoj upravi.


Članak 16.


Podatke koji predstavljaju službenu tajnu ili koji nisu za objavljivanje, a do kojih je član Vijeća došao u obavljanju svoje dužnosti, ne može niti smije priopćiti drugima i dužan je spriječiti mogućnost da takvi podaci budu dostupni drugim osobama.


Članak 17.


Predsjednik Vijeća utvrđuje prigodom dostave materijala za sjednicu Vijeća koji se materijali smatraju službenom tajnom.

Način rada s materijalom koji se smatra službenom tajnom utvrđuje se posebnim pravilnikom kojeg donosi predsjednik Vijeća.


Članak 18.


Član Vijeća ima pravo tražiti da mu tijelo općinske uprave koje opslužuje Vijeće pruži stručnu pomoć u izradi prijedloga koje podnosi Vijeću, kao i u izvršavanju drugih povjerenih mu zadataka.


Članak 19.


Član Vijeća ima pravo koristiti prostorije koje mu je Općina dužna staviti na raspolaganje za rad i sastanke.


Članak 20.


Članovi Općinskog vijeća mogu osnovati Klub vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.

Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.

Klubovi vijećnika obvezatni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila rada te podatke o članovima.

Predsjednik Općinskog vijeća brine da se klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad.







POTVRDA I PRESTANAK MANDATA



Članak 21.


Potvrdu mandata novoizabranim članovima Vijeća obavlja Vijeće na prijedlog Mandatnog povjerenstva.


Članak 22.


Članu Vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje.


Članak 23.


Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka redovitoga četvorogodišnjeg mandata u slijedećim slučajevima:

- ako podnose ostavku, danom dostave pisane ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.

- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,

- ako mu prestane prebivalište s područja Općine, danom prestanka prebivališta,

- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,

- smrću.


Članak 24.


Članovi Vijeća imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko članu Vijeća mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.


Članak 25.

Vijeće utvrđuje prestanak mandata člana Vijeća, mirovanja mandata člana Vijeća i početak obnašanja dužnosti zamjenika člana Vijeća na prijedlog Mandatnog povjerenstva.


VIJEĆE OPĆINE


Članak 26.


Vijeće je konstituirano izborom predsjednika Vijeća na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.

Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili osoba koju on ovlasti.

Konstituirajuća sjednica Vijeća sazvat će se u roku od 30 dana od dana objave konačnih rezultata izbora.

Ako se Vijeće ne konstituira na sjednici iz stavka 3. ovog članka ovlašteni sazivač sazvat će novu konstituirajuću sjednicu u roku od 30 dana od dana kada je prethodna sjednica trebala biti održana. Ako se Vijeće ne konstituira ni na toj sjednici, ovlašteni sazivač sazvat će novu konstituirajuću sjednicu u nastavnom roku od 30 dana.

Ako se vijeće ne konstituira u rokovima iz stavka 3. i 4. ovog članka raspisat će se novi izbori.

Konstituirajućoj sjednici Vijeća do izbora predsjednika predsjeda prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova. Ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova konstituirajućoj sjednici predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni broj na glasačkom listiću.

Nakon otvaranja konstituirajuće sjednice predsjedavajući vrši proziv članova Vijeća s liste koju je dobio od Općinskog izbornog povjerenstva.


Članak 27.


Prva konstituirajuća sjednica općinskog Vijeća ima slijedeći dnevni red:


1. Izbor Mandatnog povjerenstva

2. Izvješće mandatnog povjerenstva i potvrda mandata članova Vijeća

- Utvrđivanje člana Vijeća koji će do izbora predsjednika predsjedavati sjednicom

- Svečana prisega

3. Izbor Povjerenstva za izbor i imenovanje

4. Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća


Članak 28.


Mandatno povjerenstvo bira se na konstituirajućoj sjednici Vijeća na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje tri člana Vijeća.

Mandatno povjerenstvo provjerava uvjerenja o izboru članova Vijeća, izbornu dokumentaciju i eventualne žalbe na izborni postupak, te utvrđuje da li postoje smetnje za potvrdu mandata svakog pojedinog člana Vijeća.

O utvrđenom stanju Mandatno povjerenstvo podnosi izvješće i predlaže potvrdu mandata članovima Vijeća.


Članak 29.


Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva člana. Izbor se obavlja javnim glasovanjem iz redova članova Vijeća.

Povjerenstvo između sebe bira svog predsjednika.


Članak 30.


Nakon rasprave o izvješću Mandatnog povjerenstva, Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatnog povjerenstva te u cjelini potvrđuje mandate svojih članova čiji izbor nije osporen, a zatim prelazi na pojedinačnu raspravu i rješavanje o mandatima članova čiji je izbor eventualno osporen.

Zaključci Vijeća o odbijanju ili odlaganju potvrde osporenog mandata donose se u obliku obrazloženog rješenja koje se članu Vijeća dostavlja pismeno.


Članak 31.


Članovi Vijeća čiji su mandati potvrđeni daju svečanu prisegu.

Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:

"Prisežem da ću prava i obveze člana Vijeća Općine Pučišća obavljati savjesno i odgovorno radi gospodarskog i socijalnog probitka Općine Pučišća i Republike Hrvatske, da ću se u obavljanju dužnosti člana pridržavati Ustava, zakona i Statuta Općine Pučišća i da ću štititi ustavni poredak Republike Hrvatske."

Presjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike koji pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.

Članovi Vijeća kojima je mandat bio osporen, a naknadno je potvrđen ili koji nisu bili nazočni na konstituirajućoj sjednici Vijeća i oni koji su naknadno izabrani dati će prisegu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj budu nazočni.

Članak 32.


Nakon potvrde mandata članova Vijeća predsjedavajući predlaže izbor Povjerenstva za izbor i imenovanje.

Povjerenstvo za izbor i imenovanje ima predsjednika i dva člana. Članovi odbora biraju se javnim glasovanjem iz redova članova Vijeća tako što se glasuje za dva predložena člana i predsjednika zajedno.

Predsjednika Povjerenstva bira Vijeće.



Članak 33.


Povjerenstvo za izbor i imenovanje u dogovoru s političkom strankom ili koalicijom koja je na izborima dobila većinu članova Vijeća predlaže kandidata za predsjednika Vijeća.

Povjerenstvo za izbor i imenovanje u dogovoru s političkim opcijama i grupacijama zastupljenim u Vijeću daje prijedloge za dva potpredsjednika Vijeća. Ukoliko ima više prijedloga stavljaju se na glasovanje redom dok se ne izaberu dva potpredsjednika.


IZBOR PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA


Članak 34.


Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća vrši se u pravilu javnim glasovanjem.

Vijeće može odlučiti da se izbor osoba iz stavka 1. ovog članka provede tajnim glasovanjem.

Članak 35.


Tajno glasovanje obavlja se glasačkim listićima, a javno dizanjem ruku.

Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća izabran je onaj kandidat za kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.

Ako kandidat ne dobije većinu iz prethodnog stavka ili ako je više kandidata dobilo isti broj glasova ponavlja se izborni postupak.

Članak 36.


Kod izbora predsjednika i potpredsjednika Vijeća glasuje se pojedinačno za svakog od njih.

Novoizabrani predsjednik Vijeća preuzima daljnje vođenje sjednice Vijeća.

Između izabranih potpredsjednika Vijeća, predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti


ODNOS VIJEĆA I NAČELNIKA


Članak 37.


Načelnik i zamjenik načelnika na prvoj sjednici Općinskog vijeća polažu prisegu.

Predsjednik Vijeća čita prisegu sljedećeg sadržaja:

"Prisežem da ću dužnost načelnika/zamjenika načelnika Općine Pučišća obavljati savjesno i odgovorno radi gospodarskog i socijalnog probitka Općine Pučišća i Republike Hrvatske, da ću se u obavljanju dužnosti pridržavati Ustava, zakona i Statuta Općine Pučišća i da ću štititi ustavni poredak Republike Hrvatske."

Presjednik Vijeća poslije pročitane prisege poziva načelnika i zamjenika načelnika koji pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.




Članak 38.


Načelnik i zamjenik načelnika imaju pravo i dužnost nazočiti sjednicama Vijeća.


Članak 39.


Načelnik podnosi izvješće o svom radu Vijeću u skladu s odredbama Statuta Općine Pučišća.

Članak 40.


Prijedlog za traženje izvješća od načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmane 1/3 članova Vijeća.

Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih podnositelja prijedloga.

U prijedlogu mora biti jasno formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.

Članak 41.


Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve sljedeće sjednice Općinskog vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga uz uvjet da je prijedlog zaprimljen najkasije pet dana prije dana održavanja sjednice.


Članak 42.


Predstavnik članova Vijeća koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.

Načelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.


Članak 43.


Ako se prijedlog usvoji donosi se zaključak o traženju izvješća načelnika.

Ako prijedlog za traženje izvješća načelnika ne bude usvojen, prijedlog za traženje izvješća načelnika o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana kada je Vijeće odlučivalo o prijedlogu.


NAČIN RADA VIJEĆA


Članak 44.


Vijeće obavlja poslove utvrđene Statutom Općine i zakonom na sjednicama.


Članak 45.


Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća po svojoj inicijativi, po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.

Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća sjednicu će sazvati općinski načelnik u roku od 8 dana.

Nakon proteka rokova iz stavka 3. ovog članka sjednicu može sazvati, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

Sjednica Vijeća sazvana sukladno odredbama stavka 2., 3. i 4. ovog članka mora se održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.

Sjednica sazvana protivno odredbama ovog članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.

Članak 46.


Sjednice Vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u izuzetno žurnim slučajevima i na drugi način.

Poziv za sjednicu Vijeća mora biti uručen članovima Vijeća, u prvilu, najkasnije pet dana prije dana određenog za održavanje sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.

Poziv za sjednicu Vijeća dostavlja se: članovima Vijeća, načelniku, zamjeniku načelnika, pročelniku jedinstvenog upravnog odjela, predsjednicima Vijeća mjesnih odbora te drugim osobama koje predsjednik Vijeća odluči pozvati na sjednicu.

Zajedno s pozivom članovima Vijeća dostavlja se prijedlog dnevnog reda te odgovarajući materijali vezani za predloženi dnevni red i skraćeni zapisnik s prethodne sjednice.


Članak 47.


Dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.

Dnevni red sjednice utvrđuje se na početku sjednice nakon vijećnićkih pitanja.

Predsjednik Vijeća unosi u prijedlog dnevnog reda predmete iz djelokruga Vijeća što su mu ih u rokovima i na način predviđen Poslovnikom podnijeli ovlašteni predlagači i one za koje on osobno smatra da treba uvrsititi u dnevni red.

Ovlašteni predlagač podnosi prijedlog za dnevni red sjednice u pisanom obliku najkasnije do dana upućivanja pisanog poziva za sjednicu Vijeća.

Ako predsjednik Vijeća nije u prijedlog dnevnog reda unio predmet što ga je bio predložio ovlašteni predlagač u roku i na način predviđen Poslovnikom, a predlagač ostane pri svom prijedlogu o prijedlogu se odlučuje na sjednici bez rasprave.

Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red Vijeća prije proteka roka od 6 mjeseci od dana odlučivanja Vijeća o dnevnom redu.

Predsjednik Vijeća može naknadno, nakon što je poziv poslavn članovima Vijeća i na sjednici predložiti dopunu dnevnog reda ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.

O izmjeni dnevnog reda odlučuje se bez rasprave.

O prijedlogu dnevnog reda glasuje se "za" ili "protiv" većinom glasova nazočnih članova Vijeća.


Članak 48.


Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik Vijeća.

Prvi ili drugi potpredsjednik Vijeća predsjedavaju sjednici Vijeća te obavljaju druge poslove iz djelokruga predsjednika vijeća kada ih na to ovlasti predsjednik Vijeća.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti predsjednika Vijeća zamjenjuje ga prvi potpredsjednik, a u slučaju odsutnosti ili spriječenosti predsjednika i prvog potpredsjednika zamjenjuje ga drugi potpredsjednik Vijeća.

Dok zamjenjuje predsjednika Vijeća potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.


Članak 49.


Pravo i dužnost sudjelovanja u radu na sjednici Vijeća osim članova Vijeća imaju načelnik i zamjenik načelnika, pročelnik općinske uprave i predstavnici mjesnih odbora.

Na sjednici mogu govoriti i gosti Vijeća kojima je predsjednik Vijeća uputio poziv za sjednicu.

Ostali djelatnici općinske uprave dužni su prisustvovati sjednici Vijeća kada su na dnevnom redu pitanja iz djelokruga njihova rada i po potrebi dati odgovore i objašnjenja na pitanja članova Vijeća.


Članak 50.


Nitko ne može govoriti na sjednici Vijeća prije nego što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.

Prijave za riječ podnose se čim se otvori rasprava i mogu se podnositi sve do zaključenja rasprave.

Govornika može opomenuti i prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.

Predsjednik Vijeća osigurava da govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.


Članak 51.


Predsjednik Vijeća daje riječ članovima Vijeća po redu kojim su prijavili.

Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda predsjednik Vijeća daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog člana Vijeća ne može trajati duže od tri minute.

Predsjednik Vijeća je dužan dati objašnjenje vezano uz navod člana Vijeća da je povrijeđen Poslovnik odnosno utvrđeni dnevni red. Ako član Vijeća nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici bez rasprave.

Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da je netočan ili koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor onog koji je to izazvao. Član vijeća se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati dulje od pet minuta.


Članak 52.


Član Vijeća može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.

Ako se član Vijeća udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika, narušava red i krši odredbe Poslovnika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Općinskog vijeća, predsjednik Vijeća će ga opomenuti.

Ako član Vijeća i poslije opomene nastavi s ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.

Ako član Vijeća odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Vijeća utvrdit će da je član vijeća udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.

Ako član Vijeća odbije napustiti sjednicu i nastavi s ometanjem rada na sjednici predsjednik Vijeća može odrediti prekid sjednice i zakazati nastavak sjednice za određeni dan i sat uz prisutnost policije ili drugih osoba ovlaštenih za održavanje reda.

Članak 53.


Na sjednici Vijeća može se odlučiti da govornik o istom predmetu može govoriti samo jedanput.

Član Vijeća u raspravi, u pravilu, može govoriti najdulje 10 minuta.

Iznimno, zbog važnosti teme, predsjednik Općinskog vijeća može odlučiti da pojedini član Vijeća može govoriti i dulje.

Na izlaganje govornika može se zatražiti replika koja smije trajati najdulje 5 minuta.


Članak 54.


Predsjednik može naložiti da se iz dvorane udalji svaki slušatelj koji narušava red.

Ako je red narušen predsjednik može odrediti da se udalje svi slušatelji iz dvorane u kojoj se održava sjednica.


Članak 55.


Osobe koje se za vrijeme sjednice nalaze u dvorani po službenom poslu dužne su u pogledu održavanja reda izvršiti naloge predsjednika Vijeća.


TIJEK SJEDNICE


Članak 56.


Prije početka sjednice predsjednik Vijeća provjerava da li sjednici prisustvuje potreban broj članova Vijeća za odlučivanje. Kad utvrdi kvorum za rad sjednice, predsjednik otvara sjednicu te izvješćuje Vijeće koji su članovi Vijeća izvjestili da su spriječeni prisustvovati sjednici.

Prije utvrđivanja dnevnog reda članovi Vijeća mogu postavljati vijećnićka pitanja načelniku, zamjeniku načelnika i pročelniku jedinstvenog upravnog odjela u vezi s poslovima iz njihovog djelokruga rada.

Pitanja se postavljaju usmeno ili u pisanom obliku, a član Vijeća je dužan navesti kome ga upućuje. Pitanja moraju biti formulirana kratko i sažeto bez posebne rasprave. Odgovori na pitanja se daju po redosljedu kako su postavljena. Ako je odgovor iz opravdanih razlog nemoguće dati na sjednici, onda se daje pismenim putem s materijalom za iduću sjednicu.

Član Vijeća ima pravo postaviti najviše dva vijećnićka pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše tri minute.

Odgovor može trajati najviše pet minuta.

Nakon vijećnićkih pitanja pristupa se utvrđivanju dnevnog reda na način utvrđen člankom 47. ovog Poslovnika.

Prije prelaska na prvu točku dnevnog reda usvaja se zapisnik s prethodne sjednice. O primjedbama na zapisnik odlučuje se bez rasprave. Ako se primjedbe prihvate u zapisnik će se unijeti odgovarajuće izmjene.

Zapisnik na koji nije bilo primjedbi odnosno zapisnik koji je izmijenjen u skladu s prihvaćenim primjedbama smatra se usvojenim.

Članak 57.


Ako predsjednik na početku sjednice utvrdi da nije prisutan potreban broj vijećnika, odgađa sjednicu za određeni dan i sat.

Sjednicu će predsjednik prekinuti i odgoditi ako se tijekom njenog trajanja utvrdi da nema više potrebnog borja prisutnih vijećnika. O odgodi sjednice izvješćuju se odsutni članovi pisanim putem. U iznimnim slučajevima odsutni članovi Vijeća o odgodi sjednice mogu se izvjestiti i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način.


Članak 58.


Zbog opširnosti dnevnog reda ili drugih razloga predsjednik Vijeća može odlučiti da sjednicu prekine i zakaže nastavak za određeni dan i sat o čemu se izvješćuju samo odsutni vijećnici.

O prekidu iz stavka 1. ovog članka odlučuje se bez rasprave.

Na početku nastavka prekinute sjednice, u iznimnim situacijama kada se ukaže potreba za žurnim donošenjem određenog akta, može se donijeti odluka o izmjeni i dopuni dnevnog reda.


Članak 59.


Na sjednici se o svakom predmetu koji se nalazi na dnevnom redu raspravlja prije nego što se o njemu odlučuje, osim ako je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.

O pojedinom predmetu se raspravlja dotle dok ima prijavljenih govornika.

Predsjednik zaključuje raspravu kad utvrdi da nema više prijavljenih govornika.



Članak 60.


Rasprava pojednih pitanja u pravilu je jedinstvena, ako se na sjednici ne odluči da će se o pojedinim osobito značajnim pitanjima voditi opća rasprava i rasprava o pojedinostima.

U tijeku opće rasprave raspravlja se o prijedlogu u načelu i mogu se iznositi mišljenja, tražiti objašnjenja i pokretati sva pitanja u pogledu rješenja datih u prijedlogu.

U tijeku rasprave o pojedinostima raspravlja se po djelovima, glavama, odnosno odjeljcima, a po potrebitnosti i po člancima. U tijeku rasprave o pojedinostima raspravlja se i o amandmanima.


Članak 61.


Nakon završetka rasprve o prijedlogu akta Vijeće može prijedlog akta usvojiti, odbiti ili vratiti predlagaču radi dopune.

Ako je Vijeće odbilo prijedlog akta zbog toga što je ocijenilo da nema potrebe za donošenje tkvog akta, taj prijedlog se može ponovno iznijeti na sjednici najranije šest mjeseci nakon odbijanja prijedloga, ako Vijeće ne odluči drugačije.

Kada Vijeće prijedlog akta vraća predlagaču rdi dopune dat će mu smjernice i stavove u kom pogledu treba prijedlog akta dopuniti odnosno izmjeniti i odrediti rok do kojeg ga je predlagač dužan dostaviti Vijeću na raspravu.


ODLUČIVANJE


Članak 62.


Za donošenje odluke ili drugog akta na sjednici Vijeća potrebna je prisutnost većine članova Vijeća.

Ako predsjednik smatra da sjednici ne prisustvuje dovoljan broj članova Vijeća, naložit će prozivanje.

Prozivanje će se izvršiti i kada to zatraži jedan član Vijeća čiji zahtjev podrži najmanje tri člana.


Članak 63.


Vijeće na sjednici odlučuje većinom glasova osim kada je Statutom općine propisano da je za donošenje odluke potrebna posebna većina.


Članak 64.


Član Vijeća ima pravo prije glasovanja obrazložiti svoj stav.

Njegovo obrazloženje ne može trajati duže od pet minuta.


Članak 65.


Glasovanje je u pravilu javno.


Članak 66.


Članovi Vijeća glasuju na način da se izjašnjavaju za prijedlog ili protiv prijedlog ili se uzdržavaju od glasovanja.


Članak 67.


Glasovanje se obavlja istovremenim dizanjem ruku tako što predsjednik poziva članove Vijeća da se izjasne tko je za prijedlog, tko je protiv njega i da li se tko suzdržao od glasovanja.

Glasovi članova Vijeća koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali "za" niti "protiv" prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od glasovanja smatraju se uzdržanim glasovima.

Predsjednik Vijeća utvrđuje i objavljuje rezultate glasovanja.


Članak 68.


Tajno glasovanje obavlja se glasačkim listićima.

Svi glasački listići su iste veličine, oblika i boje.

Na svakom glasačkom listiću utisnut je pečat Općine.

Glasačke listiće priprema općinska uprava.





Članak 69.


Ako se tajnim glasovanjem odlučuje o prijedlogu općeg akta ili zaključku na svakom glasačkom listiću mora biti ispisano po 1) "za", pod 2) "protiv" i pod 3) "uzdržan".

Član Vijeća glasuje na način da zaokružuje redni broj prema svom opredjeljenju.

Nevažećim glasačkim listićem smatra se onaj glasački listić iz kojeg se ne može točno utvrditi da li je član Vijeća glasovao "za" ili "protiv" ili je "uzdržan".


Članak 70.


Tajnim glasovanjem rukovodi predsjednik Vijeća kojemu u tom pomažu dva člana Vijeća koje odredi Vijeće.

Svaki član Vijeća dobije glasački listić po pozivu.

Po završenom glasovanju predsjednik Vijeća utvrđuje rezultat glasovanja i objavljuje da li je odgovarajući prijedlog prihvaćen ili odbijen.



IMENOVANJA I RAZRIJEŠENJA


Članak 71.


Vijeće vrši izbor, imenovanja i razrješenja u skladu sa zakonom, Statutom Općine i drugim propisima.

Izbor, razrješenja i imenovanja vrše se na način kako je to utvrđeno ovim Poslovnikom ako zakonom nije drugačije određeno.


Članak 72.


Izbor članova tijela Vijeća, u pravilu, obavlja se javnim glasovanjem ukoliko posebnim propisima ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.

Na prijedlog 1/3 članova Vijeća Vijeće može donijeti odluku da se izbor, imenovanje odnosno razrješenje obavi tajnim glasovanjem.


Članak 73.


Postupkom izbora odnosno imenovanja rukovodi predsjednik kojemu, ako se izbor provodi tajno, pomažu i dva člana Vijeća koje za tu prigodu bira Vijeće.





Članak 74.


Prije početka glasovanja predsjednik obavještava članove Vijeća o načinu glasovanja i načinu utvrđivanja rezultata glasovanja.


Članak 75.


Sve odluke o izboru i imenovanju odnosno razrješenju donose se većinom glasova nazočnih članova Vijeća, osim odluke o izboru predsjednika i potpredsjednika Vijeća.

Ako je na listi bio predložen veći broj kandidata od broja koji se bira, izabrani su oni kandidati koji su dobili redom najveći broj glasova.

Ako se u slučaju iz stavka 3. ovog članka ne može utvrditi koji su kandidati izabrani zbog toga što su dva ili više kandidata dobili jednak broj glasova, glasovanje se za nepopunjena mjesta ponavlja tako da se ponovno glasuje samo za te kandidate.




Članak 76.


Ako pri glasovanju potrebnu većinu ne dobije toliki broj kandidata koliko ih se bira, glasovanje se ponavlja za kandidate koji nisu dobili potrebnu većinu.

Ako ni pri ponovljenom glasovanju ne dobije potrebnu većinu toliki broj kandidata koliko ih se bira, prijedlog za izbor kandidata koji na ponovljenom glasovanju nisu dobili potrebnu većinu skida se sa dnevnog reda.


Članak 77.


Glasovanju kod glasačke kutije prisustvuju članovi Vijeća izabrani da pomognu predsjedniku u provođenju glasovanja.


Članak 78.


U slučaju ponovnog glasovanja sjednica Vijeća se prekida za jedan sat radi pripreme novih glasačkih listića.

Ponovno glasovanje provodi se po istom principu kao i prvo glasovanje.


Članak 79.


Član Vijeća može glasovati samo jednim glasačkim listićem i osobno.

Član Vijeća glasuje tako da se na glasačkom listiću zaokruži redni broj ispred imena kandidata za kojega se glasuje.

Glasački listić na kojem je zaokružen redni broj ispred imena većeg broja kandidata od broja koji se bira smatra se nevažećim.

Nevažeći je i neispunjeni glasački listić, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koje je kandidate član Vijeća glasovao.

Dopisivanje na glasačkom listiću čini glasački listić nevažećim.


Članak 80.


Nakon što su članovi Vijeća predali listiće i predsjednik vijeća objavio da je glasovnje završeno prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.

Rezultat glasovanja utvrđuju se na osnovi predanih glasačkih listića.

Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik uz pomoć članova Vijeća koji mu pomažu.



Članak 81.


Predsjednik objavljuje rezultate glasovanja o izboru odnosno imenovanju i razrješenju na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.

Predsjednik će javiti koliko je članova Vijeća primilo glasačke listiće, koliko je članova ukupno glasovalo, koliko je nevažećih listića te koliko je članova glasovalo za izbor i imenovanje odnosno razrješenje za svakog kandidata.

Iza toga predsjednik proglašava koji su kandidati izabrani odnosno razrješeni.


Članak 82.


Kada javno glasuju članovi Vijeća glasuju dizanjem ruku ili usmeno poimenično.

Glasovanje dizanjem ruku provodi se tako da predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da se izjasne tko je "za" prijedlog, a zatim tko je "protiv" prijedloga i koliko ih je "uzdržano"od glasovanja.




Članak 83.


Poimenično se glasuje ako to odredi predsjednik Vijeća zato što smatra da je potrebno točno utvrditi rezultate glasovanja ili ako to zatraži 1/3 članova Vijeća.

Poimenično glasovanje provodi se tako da se svaki prozvani član izjašnjava "za" prijedlog ili "protiv" prijedloga ili se uzdrži od glasovanja.

Kad prozivanje bude završeno predsjednik objavljuje rezultat glasovanja o izboru i imenovanju odnosno razrješenju.


Članak 84.


O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik, a može se voditi i zvučni zapis.

Kada se na sjednici raspravlja i odlučuje o povjerljivoj stvari ili kada je sa rasprave o nekoj temi isključena javnost vodi se odvojeni zapisnik.


Članak 85.


Zapisnik obvezno sadrži vrijeme, mjesto održavanja sjednice, dnevni red sjednice, ime predsjednika odnosno predsjedatelja, te imena prisutnih vijećnika, imena odsutnih vijećnika s napomenom za one koji su svoj nedolazak opravdali, imena ostalih sudionika na sjednici, kratak tijek sjednice s naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo, imena govornika sa sažetim prikazom njihovih izlaganja, rezultat glasovanja o pojedinim pitanjima te naziv svih odluka i drugih akata donesenih na sjednici.

Sastavni dio zapisnika su i izglasani tekstovi odluka i drugih akata.

Zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća.


AKTI VIJEĆA


Članak 86.


Vijeće Općine u okviru samoupravnog djelokruga donosi odluke, preporuke, naputke i zaključke.


Članak 87.


Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi Vijeće jesu: članovi Vijeća, načelnik i radna tijela Vijeća osim ako je zakonom prpisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.

Inicijativu za donošenje odluka ili drugih općih akata mogu pokrenuti i upravni odjel, pravne osobe i građani.


Članak 88.


Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama Poslovnika.

Za vrijeme dok predlagatelj akta ne otkloni nedostatak akta smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi smatrat će se da prijedlog akta nije podnesen.

Ako je prijedlog odluke skinut s dnevnog reda ili odluka nije donesena na Vijeću ne može se ponovno staviti na dnevni red prije isteka roka od 6 mjeseci osim ako Vijeće ne odluči drukčije.


Članak 89.


Postupak donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.

Prijedlog akta sadržava pravnu osnovu za donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta koje se mijenjaju odnosno dopunjuju. Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.

Predlagatelj akta može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje.

Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.

Načelnik odnosno zamjenik načelnika u situaciji kada zamjenjuje načelnika može tražiti riječ i raspravljati o prijedlogu akta i kada on nije predlagatelj.


Članak 90.


Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije dan prije održavanja sjednice.

Iznimno, ako se većina nazočnih članova Vijeća složi amandman se može podnijeti i usmeno na sjednici.


Članak 91.


O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i načelnik odnosno zamjenik načelnika u situaciji kada zamjenjuje načelnika neovisno o tome je li on predlagatelj akta ili ne.


Članak 92.


Amandman koji je podnesen u roku postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje ako ga je podnio predlagatelj akta ili se predlagatelj akta suglasio s amandmanom.


Članak 93.


Odluke i druge akte koje donosi Vijeće potpisuje predsjednik Vijeća ili potpredsjednik ako on u odsutnosti predsjednika vodi sjednice Vijeća.

Na izvornike odluka i drugih općih akata stavlja se pečat Općinskog vijeća.

Izvornici akata čuvaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu.


Članak 94.


Sa sadržajem odluke i drugih akata Vijeća upoznaju se građani putem službenog glasnika kao i putem sredstava javnog priopćavanja.


Članak 95.


Autentično tumačenje odredaba odluka i drugih akata daje Vijeće na sjednici.



PREDSJEDNIK VIJEĆA


Članak 96.


Predsjednika Vijeća bira Vijeće Općine iz reda svojih članova (u daljnjem tekstu: predsjednik).

U obavljanju predsjedničkih poslova predsjednik Vijeća:

- saziva sjednice Vijeća i predsjedava sjednicama,

- pokreće inicijativu za razmatranje i raspravu o pojedinim pitanjima iz djelokruga Vijeća,

- prima prijedloge za dnevni red sjednice,

- utvrđuje prijedlog dnevnog reda,

- stavlja prijedloge akata na glasovanje te utvrđuje njihovo donošenje,

- brine se o primjeni odredaba Poslovnika Vijeća te o načelu javnosti rada Vijeća,

- potpisuje akte koje donosi Vijeće,

- ostvaruje suradnju s mjesnom samoupravom i zborovima građana radi odlučivanja o inicijativama građana,

- tumači odredbe Poslovnika te obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom.

Na prijedlog Povjerenstva za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Vijeća

Prijedlog se dostavlja predsjedniku Vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.

Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije osam dana od dana dostave prijedloga.

Predsjednik Vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Vijeća koja se mora održati najkasnije u roku 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.

Ako Vijeće donese odluku o razrješenju, a u odluci nije određen dan razrješenja mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća prestaju izborom novog predsjednika Općinskog vijeća.

RADNA TIJELA VIJEĆA


Članak 97.


Vijeće osniva odbore, povjerenstva i druga radna tijela za razmatranje pitanja o kojima odlučuje Vijeće.

Radna tijela daju Vijeću svoje prijedloge, sugestije i mišljenja o pojedinim pitanjima koja su predmet rasprave i odlučivanja na sjednici Vijeća.

Naziv, djelokrug rada radnih tijela, njihova ovlaštenja i broj članova utvrdit će se posebnom odlukom Vijeća.


Članak 98.


Radna tijela iz članka 97. imaju predsjednika i određeni broj članova koji se biraju na četiri godine.

Članovi radnih tijela biraju se na način da se glasuje za sve članove radnog tijela zajedno. Ukoliko ima više prijedloga, stavljaju se na glasovanje redom dok određeni prijedlog ne dobije većinu glasova.

Članak 99.


Radna tijela Vijeća rade u sjednicama.

Sjednicu saziva predsjednik radnog tijela na osnovu zaključka Vijeća, na prijedlog predsjednika Vijeća ili na svoju inicijativu.

Radna tijela mogu na svoje sjednice pozvati određene stručne osobe kada treba odgovoriti na stručna pitanja.

Svoje stavove o pojedinom pitanju radna tijela donose većinom glasova prisutnih članova.

O radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.


Članak 100.


Stavove radnog tijela na sjednici Vijeća iznosi predsjednik ili član koga odredi radno tijelo. Radno tijelo iznosi stavove i mišljenja o predmetu na sjednici Vijeća prije rasprve o tom predmetu.

U svemu ostalom na rad tijela shodno se primjenuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na rad Vijeća.


JAVNOST RADA


Članak 101.


Sjednice Vijeća su javne.

Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice.

Ako je broj osoba koje prate rad Vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti rad Vijeća.

O radu Vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranici Općine.


Članak 102.


Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.


ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 103.


Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Općine Pučišća.


Članak 104.


Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestje važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća broj 5/01 i 1/06).



Klasa: 021-05/13-01/13

Ur.broj: 2104/06-02-13-04

Pučišća, 20. prosinca 2013.

Predsjednik Općinskog vijeća

Općine Pučišća

Stjepan Kusanović

 
 




www.pucisca.hr
službene internet stranice općine Pučišća