Na temelju članka 29. Statuta Općine Pučišća (Službeni glasnik
Općine Pučišća 4/09, 1/13, 5/13 i 6/13) Općinsko vijeće
Općine Pučišća na svojoj 5. sjednici održanoj dana 20.
prosinca 2013. godine utvrdilo je pročišćeni tekst Poslovnika
Općinskog vijeća Općine Pučišća.
Pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog
vijeća Općine Pučišća obuhvaća Poslovnik Općinskog vijeća
Općine Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća br. 4/09) te
njegove izmjene i dopune objavljene u Službenom glasniku Općine
Pučišća br. 1/13 i 5/13 u kojima je naznačeno vrijeme njegova
stupanja na snagu.
POSLOVNIK OPĆINSKOG VIJEĆA
OPĆINE PUČIŠĆA
(pročišćeni tekst)
OPĆE
ODREDBE
Članak
1.
Unutarnje ustrojstvo i način
rada Općinskog vijeća Općine Pučišća (u daljnjem tekstu Vijeće)
i radnih tijela Vijeća uređuje se ovim Poslovnikom.
Članak
2.
Ovim
Poslovnikom uređuje se konstituiranje Vijeća, početak obnašanja
dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak dužnosti člana
Vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti člana Vijeća, izbor
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, prava i dužnosti
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, izbor i način rada radnih
tijela Vijeća, postupak donošenja i vrste akata Vijeća, rad na
sjednicama Vijeća, javnost u radu Vijeća, obavljanje stručnih i
administrativno-tehničkih poslova za potrebe Vijeća i druga pitanja
važna za rad Vijeća.
OSTVARIVANJE
PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VIJEĆA
Članak
3.
Prava
i dužnosti članovi Vijeća stječu danom konstituiranja Vijeća.
Član
Vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji
drugi način zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i
stavova na sjednicama Vijeća.
Mandat članova Vijeća
izabranih na redovnim izborima traje do stupanja na snagu odluke
Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora odnosno do stupanja na
snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Vijeća,
sukladno zakonu kojim se uređuje lokalna i područna (regionalna)
samouprava.
Mandat
članova Vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka
tekućeg mandata Vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak
4.
Član
Vijeća ima prava utvrđena zakonom, Statutom Općine i ovim
Poslovnikom.
Članak
5.
Član
Vijeća dužan je izvršavati zadatke koje mu povjeri Vijeće,
odnosno tijelo Vijeća čiji je član.
Član
Vijeća ne može bez opravdanog razloga odbiti obavljanje svojih
dužnosti i zadataka koje mu u okviru samoupravnog djelokruga Općine
povjeri Vijeće odnosno radno tijelo čiji je član.
Članak
6.
Član
Vijeća ima pravo i dužnost biti nazočan na sjednicama Vijeća,
sjednicama radnih tijela u kojima je imenovan i sudjelovati u
njihovom radu i odlučivanju.
Član
Vijeća ima pravo prisustvovati sjednicama radnih tijela Vijeća iako
nije član tih tijela te pravo sudjelovati u njihovom radu ali bez
prava odlučivanja.
Članak
7.
Član
Vijeća koji je spriječen sudjelovati na sjednicama Vijeća dužan
je o tome pravodobno izvjestiti predsjednika Vijeća.
Član
Vijeća dužan je postupiti na jednak način i u slučaju kada iz
opravdanih razloga u tijeku rada Vijeća ili njezinih radnih tijela
kojih je član treba napustiti sjednicu.
Članak
8.
Ukoliko
član Vijeća nije u mogućnosti obavijestiti predsjednika Vijeća da
ne može prisustvovati sjednici, obavijest može dostaviti općinskoj
upravi uz navođenje razloga.
Članak
9.
O
prisustvovanju članova Vijeća sjednici vodi se evidencija.
Ako
član Vijeća neopravdano izostaje sa sjednice ili njenog radnog
tijela čiji je član predsjednik Vijeća opominje ga pismeno i o
tome obavještava klub političke stranke čiji je član.
Članak
10.
Član
Vijeća ima pravo podnositi prijedloge akata iz samoupravnog
djelokruga Općine i podnositi inicijativu da se na Županijskoj
skupštini i Zastupničkom domu Sabora Republike Hrvatske raspravi
određeno pitanje. Podnesena inicijativa je podržana ako se o njoj
izjasni nadpolovična većina članova Vijeća.
Članak
11.
Član
Vijeća ima pravo tražiti objašnjenja i obavijesti od općinskog
načelnika i drugih tijela Općine, a koja se odnose na njihov rad te
predložiti raspravu na Vijeću o pitanjima iz djelokruga rada
načelnika.
Članak
12.
Član
Vijeća ima pravo postavljati pitanja i tražiti odgovor od
načelnika, predsjednika Vijeća, općinske uprave i subjekata koji
obavljaju poslove od interesa za Općinu, kao i pitanja koja su mu
potrebita u cilju pravilnog obavljanja svoje dužnosti.
Članak
13.
Član
Vijeća ima pravo biti redovito obavješćivan o svakom pitanju o
kojem se raspravlja i odlučuje u Vijeću te o drugim pitanjima koja
su mu potrebita radi obavljanja dužnosti člana Vijeća, a osobito:
-
o radu Vijeća i njegovih radnih tijela, općinske uprave, te
subjekata koji obavljaju poslove od interesa za Općinu,
-
o stanju i problemima u djelatnostima koje spadaju u samoupravni
djelokrug Općine,
-
o korištenju i uporabi općinske imovine,
-
o radu subjekata kojima je data na upravljanje ta imovina,
-
o svakom pitanju koje treba biti predmet rasprave na sjednici Vijeća.
Član
Vijeća ima pravo zatražiti i dobiti od općinske uprave sve one
materijale (u pisanom ili digitalnom obliku) koji se odnose na
pitanja koja su predmet dnevnog reda na sjednicama Vijeća i u
njegovoj nadležnosti.
Članak
14.
Član
Vijeća ima pravo tražiti izvješća od općinskog načelnika,
pročelnika općinske uprave i pravnih osoba koje obavljaju poslove
od interesa za općinu.
Članak
15.
Radi
što potpunijeg informiranja članu Vijeća se uz materijale o kojima
se raspravlja i odlučuje u Vijeću dostavljaju i razni pregledi te
određeni informativni materijali.
Član
Vijeća ima pravo uvida u informativne materijale koji se prikupljaju
u općinskoj upravi.
Članak
16.
Podatke
koji predstavljaju službenu tajnu ili koji nisu za objavljivanje, a
do kojih je član Vijeća došao u obavljanju svoje dužnosti, ne
može niti smije priopćiti drugima i dužan je spriječiti mogućnost
da takvi podaci budu dostupni drugim osobama.
Članak
17.
Predsjednik
Vijeća utvrđuje prigodom dostave materijala za sjednicu Vijeća
koji se materijali smatraju službenom tajnom.
Način
rada s materijalom koji se smatra službenom tajnom utvrđuje se
posebnim pravilnikom kojeg donosi predsjednik Vijeća.
Članak
18.
Član
Vijeća ima pravo tražiti da mu tijelo općinske uprave koje
opslužuje Vijeće pruži stručnu pomoć u izradi prijedloga koje
podnosi Vijeću, kao i u izvršavanju drugih povjerenih mu zadataka.
Članak
19.
Član
Vijeća ima pravo koristiti prostorije koje mu je Općina dužna
staviti na raspolaganje za rad i sastanke.
Članak
20.
Članovi
Općinskog vijeća mogu osnovati Klub vijećnika prema stranačkoj
pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub
vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi
vijećnika obvezatni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika
Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila rada te podatke o
članovima.
Predsjednik
Općinskog vijeća brine da se klubovima vijećnika osiguraju
prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad.
POTVRDA
I PRESTANAK MANDATA
Članak
21.
Potvrdu
mandata novoizabranim članovima Vijeća obavlja Vijeće na prijedlog
Mandatnog povjerenstva.
Članak
22.
Članu
Vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti
koja se prema odredbama zakona smatra nespojivom, za vrijeme
obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje.
Članak
23.
Članu
Vijeća prestaje mandat prije isteka redovitoga četvorogodišnjeg
mandata u slijedećim slučajevima:
-
ako podnose ostavku, danom dostave pisane ostavke shodno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.
-
ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne
sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,
-
ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske
presude,
-
ako mu prestane prebivalište s područja Općine, danom prestanka
prebivališta,
-
ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona
kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
-
smrću.
Članak
24.
Članovi
Vijeća imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko članu
Vijeća mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je
izabran.
Članak
25.
Vijeće
utvrđuje prestanak mandata člana Vijeća, mirovanja mandata člana
Vijeća i početak obnašanja dužnosti zamjenika člana Vijeća na
prijedlog Mandatnog povjerenstva.
VIJEĆE
OPĆINE
Članak
26.
Vijeće
je konstituirano izborom predsjednika Vijeća na prvoj sjednici na
kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Konstituirajuću sjednicu
Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog
za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili osoba koju
on ovlasti.
Konstituirajuća sjednica
Vijeća sazvat će se u roku od 30 dana od dana objave konačnih
rezultata izbora.
Ako se Vijeće ne konstituira
na sjednici iz stavka 3. ovog članka ovlašteni sazivač sazvat će
novu konstituirajuću sjednicu u roku od 30 dana od dana kada je
prethodna sjednica trebala biti održana. Ako se Vijeće ne
konstituira ni na toj sjednici, ovlašteni sazivač sazvat će novu
konstituirajuću sjednicu u nastavnom roku od 30 dana.
Ako se vijeće ne konstituira u
rokovima iz stavka 3. i 4. ovog članka raspisat će se novi izbori.
Konstituirajućoj sjednici
Vijeća do izbora predsjednika predsjeda prvi izabrani član s
kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova. Ukoliko je više
lista dobilo isti najveći broj glasova konstituirajućoj sjednici
predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji
redni broj na glasačkom listiću.
Nakon otvaranja konstituirajuće
sjednice predsjedavajući vrši proziv članova Vijeća s liste koju
je dobio od Općinskog izbornog povjerenstva.
Članak
27.
Prva
konstituirajuća sjednica općinskog Vijeća ima slijedeći dnevni
red:
1.
Izbor Mandatnog povjerenstva
2.
Izvješće mandatnog povjerenstva i potvrda mandata članova Vijeća
-
Utvrđivanje člana Vijeća koji će do izbora predsjednika
predsjedavati sjednicom
-
Svečana prisega
3.
Izbor Povjerenstva za izbor i imenovanje
4.
Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća
Članak
28.
Mandatno
povjerenstvo bira se na konstituirajućoj sjednici Vijeća na
prijedlog predsjedavatelja ili najmanje tri člana Vijeća.
Mandatno
povjerenstvo provjerava uvjerenja o izboru članova Vijeća, izbornu
dokumentaciju i eventualne žalbe na izborni postupak, te utvrđuje
da li postoje smetnje za potvrdu mandata svakog pojedinog člana
Vijeća.
O
utvrđenom stanju Mandatno povjerenstvo podnosi izvješće i predlaže
potvrdu mandata članovima Vijeća.
Članak
29.
Mandatno
povjerenstvo ima predsjednika i dva člana. Izbor se obavlja javnim
glasovanjem iz redova članova Vijeća.
Povjerenstvo
između sebe bira svog predsjednika.
Članak
30.
Nakon
rasprave o izvješću Mandatnog povjerenstva, Vijeće zaključkom
prihvaća izvješće Mandatnog povjerenstva te u cjelini potvrđuje
mandate svojih članova čiji izbor nije osporen, a zatim prelazi na
pojedinačnu raspravu i rješavanje o mandatima članova čiji je
izbor eventualno osporen.
Zaključci
Vijeća o odbijanju ili odlaganju potvrde osporenog mandata donose se
u obliku obrazloženog rješenja koje se članu Vijeća dostavlja
pismeno.
Članak
31.
Članovi
Vijeća čiji su mandati potvrđeni daju svečanu prisegu.
Predsjedatelj
izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
"Prisežem
da ću prava i obveze člana Vijeća Općine Pučišća obavljati
savjesno i odgovorno radi gospodarskog i socijalnog probitka Općine
Pučišća i Republike Hrvatske, da ću se u obavljanju dužnosti
člana pridržavati Ustava, zakona i Statuta Općine Pučišća i da
ću štititi ustavni poredak Republike Hrvatske."
Presjedatelj
poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike koji
pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Članovi
Vijeća kojima je mandat bio osporen, a naknadno je potvrđen ili
koji nisu bili nazočni na konstituirajućoj sjednici Vijeća i oni
koji su naknadno izabrani dati će prisegu na prvoj sjednici Vijeća
na kojoj budu nazočni.
Članak
32.
Nakon
potvrde mandata članova Vijeća predsjedavajući predlaže izbor
Povjerenstva za izbor i imenovanje.
Povjerenstvo
za izbor i imenovanje ima predsjednika i dva člana. Članovi odbora
biraju se javnim glasovanjem iz redova članova Vijeća tako što se
glasuje za dva predložena člana i predsjednika zajedno.
Predsjednika
Povjerenstva bira Vijeće.
Članak
33.
Povjerenstvo
za izbor i imenovanje u dogovoru s političkom strankom ili
koalicijom koja je na izborima dobila većinu članova Vijeća
predlaže kandidata za predsjednika Vijeća.
Povjerenstvo
za izbor i imenovanje u dogovoru s političkim opcijama i grupacijama
zastupljenim u Vijeću daje prijedloge za dva potpredsjednika Vijeća.
Ukoliko ima više prijedloga stavljaju se na glasovanje redom dok se
ne izaberu dva potpredsjednika.
IZBOR
PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak
34.
Izbor
predsjednika i potpredsjednika Vijeća vrši se u pravilu javnim
glasovanjem.
Vijeće
može odlučiti da se izbor osoba iz stavka 1. ovog članka provede
tajnim glasovanjem.
Članak
35.
Tajno
glasovanje obavlja se glasačkim listićima, a javno dizanjem ruku.
Za
predsjednika i potpredsjednika Vijeća izabran je onaj kandidat za
kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.
Ako
kandidat ne dobije većinu iz prethodnog stavka ili ako je više
kandidata dobilo isti broj glasova ponavlja se izborni postupak.
Članak
36.
Kod
izbora predsjednika i potpredsjednika Vijeća glasuje se pojedinačno
za svakog od njih.
Novoizabrani
predsjednik Vijeća preuzima daljnje vođenje sjednice Vijeća.
Između
izabranih potpredsjednika Vijeća, predsjednik Vijeća određuje
prvog potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju njegove
odsutnosti ili spriječenosti
ODNOS
VIJEĆA I NAČELNIKA
Članak
37.
Načelnik
i zamjenik načelnika na prvoj sjednici Općinskog vijeća polažu
prisegu.
Predsjednik
Vijeća čita prisegu sljedećeg sadržaja:
"Prisežem
da ću dužnost načelnika/zamjenika načelnika Općine Pučišća
obavljati savjesno i odgovorno radi gospodarskog i socijalnog
probitka Općine Pučišća i Republike Hrvatske, da ću se u
obavljanju dužnosti pridržavati Ustava, zakona i Statuta Općine
Pučišća i da ću štititi ustavni poredak Republike Hrvatske."
Presjednik
Vijeća poslije pročitane prisege poziva načelnika i zamjenika
načelnika koji pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Članak
38.
Načelnik
i zamjenik načelnika imaju pravo i dužnost nazočiti sjednicama
Vijeća.
Članak
39.
Načelnik
podnosi izvješće o svom radu Vijeću u skladu s odredbama Statuta
Općine Pučišća.
Članak
40.
Prijedlog
za traženje izvješća od načelnika o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga može podnijeti najmane 1/3 članova Vijeća.
Prijedlog
se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih podnositelja
prijedloga.
U
prijedlogu mora biti jasno formulirano i obrazloženo pitanje o kojem
se traži izvješće.
Članak
41.
Predsjednik
Vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve
sljedeće sjednice Općinskog vijeća koja se održava nakon primitka
prijedloga uz uvjet da je prijedlog zaprimljen najkasije pet dana
prije dana održavanja sjednice.
Članak
42.
Predstavnik
članova Vijeća koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća
ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Načelnik
ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
43.
Ako
se prijedlog usvoji donosi se zaključak o traženju izvješća
načelnika.
Ako
prijedlog za traženje izvješća načelnika ne bude usvojen,
prijedlog za traženje izvješća načelnika o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci
od dana kada je Vijeće odlučivalo o prijedlogu.
NAČIN
RADA VIJEĆA
Članak
44.
Vijeće
obavlja poslove utvrđene Statutom Općine i zakonom na sjednicama.
Članak
45.
Sjednicu
Vijeća saziva predsjednik Vijeća po svojoj inicijativi, po potrebi,
a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Vijeća dužan je
sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne
trećine članova Vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, na obrazloženi
zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća sjednicu će sazvati
općinski načelnik u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka
3. ovog članka sjednicu može sazvati, na obrazloženi zahtjev
najmanje jedne trećine članova Vijeća, čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Sjednica Vijeća sazvana
sukladno odredbama stavka 2., 3. i 4. ovog članka mora se održati u
roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno
odredbama ovog članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti
ništavima.
Članak
46.
Sjednice
Vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u izuzetno žurnim
slučajevima i na drugi način.
Poziv
za sjednicu Vijeća mora biti uručen članovima Vijeća, u prvilu,
najkasnije pet dana prije dana određenog za održavanje sjednice.
Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.
Poziv
za sjednicu Vijeća dostavlja se: članovima Vijeća, načelniku,
zamjeniku načelnika, pročelniku jedinstvenog upravnog odjela,
predsjednicima Vijeća mjesnih odbora te drugim osobama koje
predsjednik Vijeća odluči pozvati na sjednicu.
Zajedno
s pozivom članovima Vijeća dostavlja se prijedlog dnevnog reda te
odgovarajući materijali vezani za predloženi dnevni red i skraćeni
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
47.
Dnevni
red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.
Dnevni
red sjednice utvrđuje se na početku sjednice nakon vijećnićkih
pitanja.
Predsjednik
Vijeća unosi u prijedlog dnevnog reda predmete iz djelokruga Vijeća
što su mu ih u rokovima i na način predviđen Poslovnikom podnijeli
ovlašteni predlagači i one za koje on osobno smatra da treba
uvrsititi u dnevni red.
Ovlašteni
predlagač podnosi prijedlog za dnevni red sjednice u pisanom obliku
najkasnije do dana upućivanja pisanog poziva za sjednicu Vijeća.
Ako
predsjednik Vijeća nije u prijedlog dnevnog reda unio predmet što
ga je bio predložio ovlašteni predlagač u roku i na način
predviđen Poslovnikom, a predlagač ostane pri svom prijedlogu o
prijedlogu se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ovlašteni
predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudarnog
sadržaja koji nije uvršten u dnevni red Vijeća prije proteka roka
od 6 mjeseci od dana odlučivanja Vijeća o dnevnom redu.
Predsjednik
Vijeća može naknadno, nakon što je poziv poslavn članovima Vijeća
i na sjednici predložiti dopunu dnevnog reda ili da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda.
O
izmjeni dnevnog reda odlučuje se bez rasprave.
O
prijedlogu dnevnog reda glasuje se "za" ili "protiv"
većinom glasova nazočnih članova Vijeća.
Članak
48.
Sjednici
Vijeća predsjedava predsjednik Vijeća.
Prvi
ili drugi potpredsjednik Vijeća predsjedavaju sjednici Vijeća te
obavljaju druge poslove iz djelokruga predsjednika vijeća kada ih na
to ovlasti predsjednik Vijeća.
U
slučaju odsutnosti ili spriječenosti predsjednika Vijeća
zamjenjuje ga prvi potpredsjednik, a u slučaju odsutnosti ili
spriječenosti predsjednika i prvog potpredsjednika zamjenjuje ga
drugi potpredsjednik Vijeća.
Dok
zamjenjuje predsjednika Vijeća potpredsjednik ima prava i dužnosti
predsjednika Vijeća.
Članak
49.
Pravo
i dužnost sudjelovanja u radu na sjednici Vijeća osim članova
Vijeća imaju načelnik i zamjenik načelnika, pročelnik općinske
uprave i predstavnici mjesnih odbora.
Na
sjednici mogu govoriti i gosti Vijeća kojima je predsjednik Vijeća
uputio poziv za sjednicu.
Ostali
djelatnici općinske uprave dužni su prisustvovati sjednici Vijeća
kada su na dnevnom redu pitanja iz djelokruga njihova rada i po
potrebi dati odgovore i objašnjenja na pitanja članova Vijeća.
Članak
50.
Nitko
ne može govoriti na sjednici Vijeća prije nego što zatraži i
dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave
za riječ podnose se čim se otvori rasprava i mogu se podnositi sve
do zaključenja rasprave.
Govornika
može opomenuti i prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik
Vijeća osigurava da govornik ne bude ometan ili spriječen u svom
govoru.
Članak
51.
Predsjednik
Vijeća daje riječ članovima Vijeća po redu kojim su prijavili.
Članu
Vijeća koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi
utvrđenog dnevnog reda predsjednik Vijeća daje riječ čim je ovaj
zatraži. Govor tog člana Vijeća ne može trajati duže od tri
minute.
Predsjednik
Vijeća je dužan dati objašnjenje vezano uz navod člana Vijeća da
je povrijeđen Poslovnik odnosno utvrđeni dnevni red. Ako član
Vijeća nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na
sjednici bez rasprave.
Ako
član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da
je netočan ili koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati
riječ čim završi govor onog koji je to izazvao. Član vijeća se u
svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a
njegov govor ne može trajati dulje od pet minuta.
Članak
52.
Član
Vijeća može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema
utvrđenom dnevnom redu.
Ako
se član Vijeća udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije
dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi način
ometa govornika, narušava red i krši odredbe Poslovnika ili u svom
govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Općinskog vijeća,
predsjednik Vijeća će ga opomenuti.
Ako
član Vijeća i poslije opomene nastavi s ponašanjem zbog kojeg mu
je opomena izrečena predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ, a po
potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako
član Vijeća odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog
članka, predsjednik Vijeća utvrdit će da je član vijeća udaljen
sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Ako
član Vijeća odbije napustiti sjednicu i nastavi s ometanjem rada na
sjednici predsjednik Vijeća može odrediti prekid sjednice i
zakazati nastavak sjednice za određeni dan i sat uz prisutnost
policije ili drugih osoba ovlaštenih za održavanje reda.
Članak
53.
Na
sjednici Vijeća može se odlučiti da govornik o istom predmetu može
govoriti samo jedanput.
Član
Vijeća u raspravi, u pravilu, može govoriti najdulje 10 minuta.
Iznimno,
zbog važnosti teme, predsjednik Općinskog vijeća može odlučiti
da pojedini član Vijeća može govoriti i dulje.
Na
izlaganje govornika može se zatražiti replika koja smije trajati
najdulje 5 minuta.
Članak
54.
Predsjednik
može naložiti da se iz dvorane udalji svaki slušatelj koji
narušava red.
Ako
je red narušen predsjednik može odrediti da se udalje svi
slušatelji iz dvorane u kojoj se održava sjednica.
Članak
55.
Osobe
koje se za vrijeme sjednice nalaze u dvorani po službenom poslu
dužne su u pogledu održavanja reda izvršiti naloge predsjednika
Vijeća.
TIJEK
SJEDNICE
Članak
56.
Prije
početka sjednice predsjednik Vijeća provjerava da li sjednici
prisustvuje potreban broj članova Vijeća za odlučivanje. Kad
utvrdi kvorum za rad sjednice, predsjednik otvara sjednicu te
izvješćuje Vijeće koji su članovi Vijeća izvjestili da su
spriječeni prisustvovati sjednici.
Prije
utvrđivanja dnevnog reda članovi Vijeća mogu postavljati
vijećnićka pitanja načelniku, zamjeniku načelnika i pročelniku
jedinstvenog upravnog odjela u vezi s poslovima iz njihovog
djelokruga rada.
Pitanja
se postavljaju usmeno ili u pisanom obliku, a član Vijeća je dužan
navesti kome ga upućuje. Pitanja moraju biti formulirana kratko i
sažeto bez posebne rasprave. Odgovori na pitanja se daju po
redosljedu kako su postavljena. Ako je odgovor iz opravdanih razlog
nemoguće dati na sjednici, onda se daje pismenim putem s materijalom
za iduću sjednicu.
Član
Vijeća ima pravo postaviti najviše dva vijećnićka pitanja, a
svako postavljanje pitanja može trajati najviše tri minute.
Odgovor
može trajati najviše pet minuta.
Nakon
vijećnićkih pitanja pristupa se utvrđivanju dnevnog reda na način
utvrđen člankom 47. ovog Poslovnika.
Prije
prelaska na prvu točku dnevnog reda usvaja se zapisnik s prethodne
sjednice. O primjedbama na zapisnik odlučuje se bez rasprave. Ako se
primjedbe prihvate u zapisnik će se unijeti odgovarajuće izmjene.
Zapisnik
na koji nije bilo primjedbi odnosno zapisnik koji je izmijenjen u
skladu s prihvaćenim primjedbama smatra se usvojenim.
Članak
57.
Ako
predsjednik na početku sjednice utvrdi da nije prisutan potreban
broj vijećnika, odgađa sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednicu
će predsjednik prekinuti i odgoditi ako se tijekom njenog trajanja
utvrdi da nema više potrebnog borja prisutnih vijećnika. O odgodi
sjednice izvješćuju se odsutni članovi pisanim putem. U iznimnim
slučajevima odsutni članovi Vijeća o odgodi sjednice mogu se
izvjestiti i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način.
Članak
58.
Zbog
opširnosti dnevnog reda ili drugih razloga predsjednik Vijeća može
odlučiti da sjednicu prekine i zakaže nastavak za određeni dan i
sat o čemu se izvješćuju samo odsutni vijećnici.
O
prekidu iz stavka 1. ovog članka odlučuje se bez rasprave.
Na
početku nastavka prekinute sjednice, u iznimnim situacijama kada se
ukaže potreba za žurnim donošenjem određenog akta, može se
donijeti odluka o izmjeni i dopuni dnevnog reda.
Članak
59.
Na
sjednici se o svakom predmetu koji se nalazi na dnevnom redu
raspravlja prije nego što se o njemu odlučuje, osim ako je ovim
Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.
O
pojedinom predmetu se raspravlja dotle dok ima prijavljenih
govornika.
Predsjednik
zaključuje raspravu kad utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Članak
60.
Rasprava
pojednih pitanja u pravilu je jedinstvena, ako se na sjednici ne
odluči da će se o pojedinim osobito značajnim pitanjima voditi
opća rasprava i rasprava o pojedinostima.
U
tijeku opće rasprave raspravlja se o prijedlogu u načelu i mogu se
iznositi mišljenja, tražiti objašnjenja i pokretati sva pitanja u
pogledu rješenja datih u prijedlogu.
U
tijeku rasprave o pojedinostima raspravlja se po djelovima, glavama,
odnosno odjeljcima, a po potrebitnosti i po člancima. U tijeku
rasprave o pojedinostima raspravlja se i o amandmanima.
Članak
61.
Nakon
završetka rasprve o prijedlogu akta Vijeće može prijedlog akta
usvojiti, odbiti ili vratiti predlagaču radi dopune.
Ako
je Vijeće odbilo prijedlog akta zbog toga što je ocijenilo da nema
potrebe za donošenje tkvog akta, taj prijedlog se može ponovno
iznijeti na sjednici najranije šest mjeseci nakon odbijanja
prijedloga, ako Vijeće ne odluči drugačije.
Kada
Vijeće prijedlog akta vraća predlagaču rdi dopune dat će mu
smjernice i stavove u kom pogledu treba prijedlog akta dopuniti
odnosno izmjeniti i odrediti rok do kojeg ga je predlagač dužan
dostaviti Vijeću na raspravu.
ODLUČIVANJE
Članak
62.
Za
donošenje odluke ili drugog akta na sjednici Vijeća potrebna je
prisutnost većine članova Vijeća.
Ako
predsjednik smatra da sjednici ne prisustvuje dovoljan broj članova
Vijeća, naložit će prozivanje.
Prozivanje
će se izvršiti i kada to zatraži jedan član Vijeća čiji zahtjev
podrži najmanje tri člana.
Članak
63.
Vijeće
na sjednici odlučuje većinom glasova osim kada je Statutom općine
propisano da je za donošenje odluke potrebna posebna većina.
Članak
64.
Član
Vijeća ima pravo prije glasovanja obrazložiti svoj stav.
Njegovo
obrazloženje ne može trajati duže od pet minuta.
Članak
65.
Glasovanje
je u pravilu javno.
Članak
66.
Članovi
Vijeća glasuju na način da se izjašnjavaju za prijedlog ili protiv
prijedlog ili se uzdržavaju od glasovanja.
Članak
67.
Glasovanje
se obavlja istovremenim dizanjem ruku tako što predsjednik poziva
članove Vijeća da se izjasne tko je za prijedlog, tko je protiv
njega i da li se tko suzdržao od glasovanja.
Glasovi
članova Vijeća koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali
"za" niti "protiv" prijedloga i nisu se izjasnili
da se uzdržavaju od glasovanja smatraju se uzdržanim glasovima.
Predsjednik
Vijeća utvrđuje i objavljuje rezultate glasovanja.
Članak
68.
Tajno
glasovanje obavlja se glasačkim listićima.
Svi
glasački listići su iste veličine, oblika i boje.
Na
svakom glasačkom listiću utisnut je pečat Općine.
Glasačke
listiće priprema općinska uprava.
Članak
69.
Ako
se tajnim glasovanjem odlučuje o prijedlogu općeg akta ili
zaključku na svakom glasačkom listiću mora biti ispisano po 1)
"za", pod 2) "protiv" i pod 3) "uzdržan".
Član
Vijeća glasuje na način da zaokružuje redni broj prema svom
opredjeljenju.
Nevažećim
glasačkim listićem smatra se onaj glasački listić iz kojeg se ne
može točno utvrditi da li je član Vijeća glasovao "za"
ili "protiv" ili je "uzdržan".
Članak
70.
Tajnim glasovanjem rukovodi
predsjednik Vijeća kojemu u tom pomažu dva člana Vijeća koje
odredi Vijeće.
Svaki član Vijeća dobije
glasački listić po pozivu.
Po završenom glasovanju
predsjednik Vijeća utvrđuje rezultat glasovanja i objavljuje da li
je odgovarajući prijedlog prihvaćen ili odbijen.
IMENOVANJA
I RAZRIJEŠENJA
Članak
71.
Vijeće
vrši izbor, imenovanja i razrješenja u skladu sa zakonom, Statutom
Općine i drugim propisima.
Izbor,
razrješenja i imenovanja vrše se na način kako je to utvrđeno
ovim Poslovnikom ako zakonom nije drugačije određeno.
Članak
72.
Izbor
članova tijela Vijeća, u pravilu, obavlja se javnim glasovanjem
ukoliko posebnim propisima ili ovim Poslovnikom nije drugačije
određeno.
Na
prijedlog 1/3 članova Vijeća Vijeće može donijeti odluku da se
izbor, imenovanje odnosno razrješenje obavi tajnim glasovanjem.
Članak
73.
Postupkom
izbora odnosno imenovanja rukovodi predsjednik kojemu, ako se izbor
provodi tajno, pomažu i dva člana Vijeća koje za tu prigodu bira
Vijeće.
Članak
74.
Prije
početka glasovanja predsjednik obavještava članove Vijeća o
načinu glasovanja i načinu utvrđivanja rezultata glasovanja.
Članak
75.
Sve
odluke o izboru i imenovanju odnosno razrješenju donose se većinom
glasova nazočnih članova Vijeća, osim odluke o izboru predsjednika
i potpredsjednika Vijeća.
Ako
je na listi bio predložen veći broj kandidata od broja koji se
bira, izabrani su oni kandidati koji su dobili redom najveći broj
glasova.
Ako
se u slučaju iz stavka 3. ovog članka ne može utvrditi koji su
kandidati izabrani zbog toga što su dva ili više kandidata dobili
jednak broj glasova, glasovanje se za nepopunjena mjesta ponavlja
tako da se ponovno glasuje samo za te kandidate.
Članak
76.
Ako
pri glasovanju potrebnu većinu ne dobije toliki broj kandidata
koliko ih se bira, glasovanje se ponavlja za kandidate koji nisu
dobili potrebnu većinu.
Ako
ni pri ponovljenom glasovanju ne dobije potrebnu većinu toliki broj
kandidata koliko ih se bira, prijedlog za izbor kandidata koji na
ponovljenom glasovanju nisu dobili potrebnu većinu skida se sa
dnevnog reda.
Članak
77.
Glasovanju
kod glasačke kutije prisustvuju članovi Vijeća izabrani da pomognu
predsjedniku u provođenju glasovanja.
Članak
78.
U
slučaju ponovnog glasovanja sjednica Vijeća se prekida za jedan sat
radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno
glasovanje provodi se po istom principu kao i prvo glasovanje.
Članak
79.
Član
Vijeća može glasovati samo jednim glasačkim listićem i osobno.
Član
Vijeća glasuje tako da se na glasačkom listiću zaokruži redni
broj ispred imena kandidata za kojega se glasuje.
Glasački
listić na kojem je zaokružen redni broj ispred imena većeg broja
kandidata od broja koji se bira smatra se nevažećim.
Nevažeći
je i neispunjeni glasački listić, odnosno glasački listić koji je
tako popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koje je
kandidate član Vijeća glasovao.
Dopisivanje
na glasačkom listiću čini glasački listić nevažećim.
Članak
80.
Nakon
što su članovi Vijeća predali listiće i predsjednik vijeća
objavio da je glasovnje završeno prelazi se na utvrđivanje
rezultata glasovanja.
Rezultat
glasovanja utvrđuju se na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat
glasovanja utvrđuje predsjednik uz pomoć članova Vijeća koji mu
pomažu.
Članak
81.
Predsjednik
objavljuje rezultate glasovanja o izboru odnosno imenovanju i
razrješenju na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno
glasovanje.
Predsjednik
će javiti koliko je članova Vijeća primilo glasačke listiće,
koliko je članova ukupno glasovalo, koliko je nevažećih listića
te koliko je članova glasovalo za izbor i imenovanje odnosno
razrješenje za svakog kandidata.
Iza
toga predsjednik proglašava koji su kandidati izabrani odnosno
razrješeni.
Članak
82.
Kada
javno glasuju članovi Vijeća glasuju dizanjem ruku ili usmeno
poimenično.
Glasovanje
dizanjem ruku provodi se tako da predsjednik Vijeća poziva članove
Vijeća da se izjasne tko je "za" prijedlog, a zatim tko
je "protiv" prijedloga i koliko ih je "uzdržano"od
glasovanja.
Članak
83.
Poimenično
se glasuje ako to odredi predsjednik Vijeća zato što smatra da je
potrebno točno utvrditi rezultate glasovanja ili ako to zatraži 1/3
članova Vijeća.
Poimenično
glasovanje provodi se tako da se svaki prozvani član izjašnjava
"za" prijedlog ili "protiv" prijedloga ili se
uzdrži od glasovanja.
Kad
prozivanje bude završeno predsjednik objavljuje rezultat glasovanja
o izboru i imenovanju odnosno razrješenju.
Članak
84.
O
radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik, a može se voditi i zvučni
zapis.
Kada
se na sjednici raspravlja i odlučuje o povjerljivoj stvari ili kada
je sa rasprave o nekoj temi isključena javnost vodi se odvojeni
zapisnik.
Članak
85.
Zapisnik
obvezno sadrži vrijeme, mjesto održavanja sjednice, dnevni red
sjednice, ime predsjednika odnosno predsjedatelja, te imena prisutnih
vijećnika, imena odsutnih vijećnika s napomenom za one koji su svoj
nedolazak opravdali, imena ostalih sudionika na sjednici, kratak
tijek sjednice s naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i
odlučivalo, imena govornika sa sažetim prikazom njihovih izlaganja,
rezultat glasovanja o pojedinim pitanjima te naziv svih odluka i
drugih akata donesenih na sjednici.
Sastavni
dio zapisnika su i izglasani tekstovi odluka i drugih akata.
Zapisnik
potpisuje predsjednik Vijeća.
AKTI
VIJEĆA
Članak
86.
Vijeće
Općine u okviru samoupravnog djelokruga donosi odluke, preporuke,
naputke i zaključke.
Članak
87.
Ovlašteni
predlagatelji akata koje donosi Vijeće jesu: članovi Vijeća,
načelnik i radna tijela Vijeća osim ako je zakonom prpisano da
pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Inicijativu
za donošenje odluka ili drugih općih akata mogu pokrenuti i upravni
odjel, pravne osobe i građani.
Članak
88.
Ako
predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu
sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika zatražit će od
predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog akta s
odredbama Poslovnika.
Za
vrijeme dok predlagatelj akta ne otkloni nedostatak akta smatrat će
se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom,
a ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku 15 dana od poziva da se
prijedlog akta uskladi smatrat će se da prijedlog akta nije
podnesen.
Ako
je prijedlog odluke skinut s dnevnog reda ili odluka nije donesena na
Vijeću ne može se ponovno staviti na dnevni red prije isteka roka
od 6 mjeseci osim ako Vijeće ne odluči drukčije.
Članak
89.
Postupak
donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.
Prijedlog
akta sadržava pravnu osnovu za donošenje, tekst prijedloga akta s
obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta koje se mijenjaju
odnosno dopunjuju. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj
akta može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Predlagatelj
akta ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati objašnjenja,
iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim amandmanima
i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Načelnik
odnosno zamjenik načelnika u situaciji kada zamjenjuje načelnika
može tražiti riječ i raspravljati o prijedlogu akta i kada on nije
predlagatelj.
Članak
90.
Prijedlog
za izmjenu ili dopunu prijedloga akta podnosi se u pravilu pisano u
obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije dan prije održavanja
sjednice.
Iznimno,
ako se većina nazočnih članova Vijeća složi amandman se može
podnijeti i usmeno na sjednici.
Članak
91.
O
amandmanima se izjašnjava predlagatelj i načelnik odnosno zamjenik
načelnika u situaciji kada zamjenjuje načelnika neovisno o tome je
li on predlagatelj akta ili ne.
Članak
92.
Amandman
koji je podnesen u roku postaje sastavni dio konačnog prijedloga
akta i o njemu se odvojeno ne glasuje ako ga je podnio predlagatelj
akta ili se predlagatelj akta suglasio s amandmanom.
Članak
93.
Odluke
i druge akte koje donosi Vijeće potpisuje predsjednik Vijeća ili
potpredsjednik ako on u odsutnosti predsjednika vodi sjednice Vijeća.
Na
izvornike odluka i drugih općih akata stavlja se pečat Općinskog
vijeća.
Izvornici
akata čuvaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak
94.
Sa
sadržajem odluke i drugih akata Vijeća upoznaju se građani putem
službenog glasnika kao i putem sredstava javnog priopćavanja.
Članak
95.
Autentično
tumačenje odredaba odluka i drugih akata daje Vijeće na sjednici.
PREDSJEDNIK
VIJEĆA
Članak
96.
Predsjednika
Vijeća bira Vijeće Općine iz reda svojih članova (u daljnjem
tekstu: predsjednik).
U
obavljanju predsjedničkih poslova predsjednik Vijeća:
-
saziva sjednice Vijeća i predsjedava sjednicama,
-
pokreće inicijativu za razmatranje i raspravu o pojedinim pitanjima
iz djelokruga Vijeća,
-
prima prijedloge za dnevni red sjednice,
-
utvrđuje prijedlog dnevnog reda,
-
stavlja prijedloge akata na glasovanje te utvrđuje njihovo
donošenje,
-
brine se o primjeni odredaba Poslovnika Vijeća te o načelu javnosti
rada Vijeća,
-
potpisuje akte koje donosi Vijeće,
-
ostvaruje suradnju s mjesnom samoupravom i zborovima građana radi
odlučivanja o inicijativama građana,
-
tumači odredbe Poslovnika te obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom.
Na
prijedlog Povjerenstva za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3
vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i
potpredsjednika Vijeća
Prijedlog
se dostavlja predsjedniku Vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati
obrazloženje prijedloga.
Predsjednik
odnosno potpredsjednik Vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu
najkasnije osam dana od dana dostave prijedloga.
Predsjednik
Vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Vijeća
koja se mora održati najkasnije u roku 30 dana od kada je prijedlog
zaprimljen.
Ako
Vijeće donese odluku o razrješenju, a u odluci nije određen dan
razrješenja mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća prestaju izborom novog
predsjednika Općinskog vijeća.
RADNA
TIJELA VIJEĆA
Članak
97.
Vijeće
osniva odbore, povjerenstva i druga radna tijela za razmatranje
pitanja o kojima odlučuje Vijeće.
Radna
tijela daju Vijeću svoje prijedloge, sugestije i mišljenja o
pojedinim pitanjima koja su predmet rasprave i odlučivanja na
sjednici Vijeća.
Naziv,
djelokrug rada radnih tijela, njihova ovlaštenja i broj članova
utvrdit će se posebnom odlukom Vijeća.
Članak
98.
Radna
tijela iz članka 97. imaju predsjednika i određeni broj članova
koji se biraju na četiri godine.
Članovi
radnih tijela biraju se na način da se glasuje za sve članove
radnog tijela zajedno. Ukoliko ima više prijedloga, stavljaju se na
glasovanje redom dok određeni prijedlog ne dobije većinu glasova.
Članak
99.
Radna
tijela Vijeća rade u sjednicama.
Sjednicu
saziva predsjednik radnog tijela na osnovu zaključka Vijeća, na
prijedlog predsjednika Vijeća ili na svoju inicijativu.
Radna
tijela mogu na svoje sjednice pozvati određene stručne osobe kada
treba odgovoriti na stručna pitanja.
Svoje
stavove o pojedinom pitanju radna tijela donose većinom glasova
prisutnih članova.
O
radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.
Članak
100.
Stavove
radnog tijela na sjednici Vijeća iznosi predsjednik ili član koga
odredi radno tijelo. Radno tijelo iznosi stavove i mišljenja o
predmetu na sjednici Vijeća prije rasprve o tom predmetu.
U
svemu ostalom na rad tijela shodno se primjenuju odredbe ovog
Poslovnika koje se odnose na rad Vijeća.
JAVNOST
RADA
Članak
101.
Sjednice
Vijeća su javne.
Predstavnici
udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice.
Ako
je broj osoba koje prate rad Vijeća veći od broja raspoloživih
mjesta, predsjednik Vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti
rad Vijeća.
O
radu Vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranici Općine.
Članak
102.
Od
dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci koji su u skladu s
posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak
103.
Ovaj
Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom
glasniku Općine Pučišća.
Članak
104.
Stupanjem
na snagu ovog Poslovnika prestje važiti Poslovnik Općinskog vijeća
Općine
Pučišća (Službeni glasnik Općine Pučišća broj 5/01 i 1/06).
Klasa:
021-05/13-01/13
Ur.broj:
2104/06-02-13-04
Pučišća,
20. prosinca 2013.
Predsjednik
Općinskog vijeća
Općine Pučišća
Stjepan Kusanović
|